Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 13 januari 2016

Tasjes

Iedereen heeft het gehoord, er over gelezen en gemerkt. Er mogen geen gratis plastic tasjes meer worden weggegeven. Prima vind ik dat, want we produceren met zijn allen te veel troep en daar kunnen we op deze manier best iets aan doen.
In een losse-bolletjes-winkel als de onze voorzag ik wel wat discussies aan de toonbank, maar vrijwel iedereen heeft wel een tas mee deze dagen, of neemt de bolletjes los mee tot aan de auto of fietstas. Geweldig! Ik heb beduidend minder tasjes over de toonbank zien gaan.

Nu heb ik op mijn blog al héél vaak geblogd over tassen, je vindt ze onder het label Tas bij elkaar.
Uiteraard hebben we nog een nieuw ideetje!

Ans ontwierp een tweetal katoenen tasjes - en hoe kan het ook anders - met een Zeeuws tintje! Tenslotte moet je onderscheidend zijn, toch :-)


De groene is gebaseerd op Zeeuws Schortenbont


En de blauwe op het patroon van de Arnemuidse visserstrui (slangen-motief).

Beide tassen zijn gemaakt van 4 bollen Catania Denim (100% katoen - € 3,50 per bol), maar uiteraard kan de effen catania ook prima. De tassen zijn ca 33 x 40 cm groot en voorzien van een stevig handvat.


Handig als boodschappentas, maar ook om je haak en breiwerkje in op te bergen.


Bij bestelling van 4 bollen Catania Denim krijg je beide patronen gratis!
Bestellen kan altijd per mail

PS: zojuist een berichtje van de unicat-leverancier. Er is nieuwe voorraad unicat Rafiki onderweg, ik hoop dat deze nalevering vrijdag wordt geleverd. Als het een beetje vroeg in de middag is, kan ik een eerste lading bestellingen verwerken en op de post doen (inpakken, uitzoeken, naar de post brengen.....). Nog even geduld, Ladies....!



6 opmerkingen:

  1. Ywat een leuke tasjes, kan ik ook alleen het patroon bestellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel originele en leuke tasjes. Hier is het al jaaaren zo dat er geen plastic tasjes meer mogen in de winkels.
    Grtjs, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die tasjes. Ik heb nog katoen liggen en dus ga ik ermee aan de slag. Bedankt voor de tip. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook nog zoveel katoen, ook van Catania, maar geen Denim. Kan ik het patroon ook los bestellen?
    groeten, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die tasjes. Ik ben benieuwd naar alle zelfgemaakte tasjes die mensen gaan maken. Die zijn vast veel leuker dan die plastic gevalletjes...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen