Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 28 januari 2016

Dromen

Toen we ruim 17 jaar geleden deze winkel overnamen stond er 1 wolkastje in. Meer hoefde ook niet, want het haken en breien stond in Nederland op een heel laag pitje. Af en toe verkocht ik eens wat bolletjes katoen (pannenlappen) of sokkenwol en daar had je het wel zo´n beetje mee gehad. Nooit had ik kunnen dromen dat de winkel ooit vol zou liggen met allerlei garens, en dat ik eigenlijk nog ruimte te kort zou komen.
Ik begin ´m een beetje te knijpen, want ik heb behoorlijk wat nieuwe garens ingekocht en die moeten toch weer een plekje krijgen. Maar ook in de zomer verkoop ik de `wintergarens`, dus het wordt vast weer passen en meten.... haha - ik doe niets liever :-)

Vandaag kwamen een paar nieuwe kleurtjes van de Droomzijde binnen, ooooohhh!!!


Op mijn blog is deze Sonnensegel nog steeds razend populair. Het patroon is eenvoudig, zeer goed te doen voor beginners. De combinatie van zijde en wol-met-verloop is spectaculair. En nu kon ik het natuurlijk niet laten om weer nieuwe combi´s te maken.






Met 1 streng Droomzijde (100 gram, 800 meter, 100% zijde, 28,95 per streng) en 1 bol Invicta Colour (100 gram, 420 meter 75% wol/25% polyamide, 8,95 per bol) brei je een hele ruime Sonnensegel. Het patroon vindt je hier.
Bestellen mag altijd per mail jaffari@zeelandnet.nl Maar misschien maak je in onze winkel nóg wel een andere combinatie...
Dit pakketje kan makkelijk in een envelop, dus de verzendkosten zijn maar 3,95


Natuurlijk kun je ook hele andere dingen er mee maken! Hier zette ik een paar patronen op een rijtje. En deze prachtige sjaal van Claudia is ook gemaakt met een streng zijde;



Ook haken is mogelijk, er zitten veel meters op een streng. Deze Diamond Lace van Wieke is gehaakt met zijde én Filigran.





3 opmerkingen:

  1. Ja, gelukkig zijn haken en breien weer IN en ook het naaien komt weer terug. GELUKKIG. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kleurencombinaties. Heerlijk dt het breien en haken weer helemaal in is. Bij mij is het nooit helemaal weggeweest. Gelukkig kijkt nu niemand je raar aan als je zit te handwrrken. Dat was een paar jaar geleden wel anders.
    Voor jouw winkel natuurlijk top dat het allemaal zo goed loopt en dat er zoveel verschillende soorten garens zijn.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super mooie sjaal!! (en wauw wat een combinaties! kiezen was ECHT moeilijk!)

    BeantwoordenVerwijderen