Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 18 januari 2016

Ascot

Dit sjaaltje kwam al vaker langs op dit blog, maar is te leuk om in de vergetelheid te raken!


Dit is een zgn. Ascot sjaaltje, een eenvoudig onwerp van een klein halssjaaltje. Super klassiek en dus van alle tijden! Deze vond ik hier, waar je een Engelse beschrijving vindt. Gebreid op 4,5 mm.
Ik blogde hier eerder over dit sjaaltje met een Nederlands patroon, dat Ascot-sjaaltje is gebreid op 3,5 mm. Het is eenvoudig aan te passen aan je wensen!


Ook hier vind je een Engels patroon.
(schrik niet, het is niet moeilijk!)
Met een vertaallijst kom je heel ver.

 

4 opmerkingen:

  1. hoe leuk !!! zat al te verzinnen wat ik iets kleins even vlug zou kunnen maken en kijk nu !!!! super !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een handig sjaaltje, zeker ook voor kindjes. Ik maakte eentje voor Liene, maar ook voor haar mama. En geen super ingewikkeld patroon.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk is dat sjaaltje om te maken ,leuk om als cadeautje weg tegeven .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een leuk sjaaltje waar ook al variaties op zijn bedacht (bijvoorbeeld een vossenkop aan de ene punt en de vossenstaart aan de andere punt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen