Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 31 juli 2013

Zacht dekentje

Volgens mij zit half hakend en breiend Nederland deze weken in Zeeland op vakantie want wat heb ik vandaag veel bloglezers ontmoet! Geweldig leuk vind ik dat :-) En bewondering voor alle geduldige echtgenoten die op het bankje buiten blijven wachten .....

Een tijdje geleden kwam Jellina me bezoeken in ons winkeltje en ze bracht haar "Oma's Dekentje" mee, dat ze gehaakt had van breigaren dan ze bij ons had gekocht. Wat een schitterend exemplaar!!




Je vind dit gehaakte dekentje (en nog meer foto's) terug op het blog van Jellina. Het speciale steekje vind je terug bij Haken en Meer.  Het formaat is 100 x 140 en Jellina gebruikte ca. 14 bollen fijne acryl (ja, die kun je bij ons bestellen!) van € 1,50/bol van 50 gram. Het dekentje voelt heerlijk zacht aan en is door het speciale steekje en het lichte garen absoluut niet zwaar. 

Foto

Dit garen kun je haken op 3-3½, er zit 215 meter op een bolletje en is verkrijgbaar in heel veel (zachte) kleuren. 

En nu gauw aan de kook, anders vallen ze om hier :-) Morgenochtend ben ik in de winkel, 's middags neemt Ali even de honneurs waar. Eind van de middag ben ik er weer! Tot gauw....!

17 opmerkingen:

  1. Wunderschön geworden. Tolle Farben.

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeft u ook een link van de webwinkel waar ik dit garen kan bestellen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben geen webwinkel, maar je mag altijd mailen!

      Verwijderen
    2. Oke, dat is jammer, want ik zie wel vaker mooi garen hier voorbij komen.

      Verwijderen
    3. Als je je wensen mailt, dan kan ik het altijd opsturen! (Er gaan hier dagelijks veel pakjes weg)

      Verwijderen
    4. Ik heb even een prive mail verzonden.

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Ja dat bestaat!
      Sommige acrylsoorten maken voor ons een uitzondering,
      speciaal om onze hobby betaalbaar te houden ;)
      Even zonder gekheid, dit is echt een heerlijk garen om mee te haken.

      Verwijderen
  4. Hele mooi kleuren inderdaad!!! Ooooh, je moet zo een webshop starten!!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, Zeeland is mooi en jouw winkel is beroemd!! Altijd leuk om langs te gaan, ook al woon je helemaal in Groningen!! En een webshop zou jouw omzet zeker verhogen!!
    Lfs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He dat is een bekende deken!
    Leuk om hem hier weer te zien.
    Ik nam hem mee op vakantie maar daar
    heeft tie alleen mooi liggen wezen....
    Het waren twee heerlijk warme weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja Jeanet,nog twee weken en dan kom ik ook weer naar zeeland,zit in Zoutelande en heb al een fietsroute uit gestippeld om naar Arnemuiden te fietsen,je ziet me zeker in je winkel verschijnen

    groetjes Willie

    p.s.misschien toch een optie om een webwinkel te beginnen







    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dan moet ik er echt eens een paar bolletjes van 'scoren'. Ik kom toevallig dit weekend naar Nederland, vanuit Zuid-Frankrijk. Ik was toch al van plan eens langs je winkel te komen. Zitten jullie ver van Breda/Roosendaal? Wij gaan vaker met de hond naar Vlissingen, maar daar mag ze nu niet op het strand. Als het niet te lastig is, kun je me dan vertellen of we ergens in de buurt van jullie met een hond op het strand (of in elk geval ergens waar ze kan zwemmen) mogen in deze tijd van het jaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het seizoen mag het wel na 6 of 7 uur 's avonds op sommige stranden en aangelijnd volgens mij ook op Vrouwenpolder. Je zou ook eens aan het Veerse Meer kunnen denken (bijv. De Piet), waar het lang zo druk niet is! Overdag moeten ze wel vaak aangelijnd zijn, denk ik.
      We zitten ca 60-70 km van Roosendaal, denk ik. Da's nog een aardig stuk opzij.....

      Verwijderen
    2. Ja maar vlissingen is ook niet naast de deur, dus ik houd het ingedachten. Bedankt voor je antwoord! :)

      Verwijderen