Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 18 juni 2024

Een aquarium.........!

Ergens half februari deed ik een oproep aan alle lezers om mee te helpen aan onze Vis-etalage voor de viering van 450-jaar stadrechten in Arnemuiden (29 juni a.s.). Nog geen 2 weken later kwam de eerste vis al met de post en dat was het begin van een gestage stroom van vissen en andere zeewezens in echt alle soorten en maten. In de loop van de afgelopen maanden heb ik jullie op de hoogte gehouden en met regelmaat een paar foto's gedeeld (vaak ook via Instagram) van een selectie van alle inzendingen...


Vandaag ging het gebeuren! Ik heb er gewon slecht van geslapen, want ik had die volle dozen gisteren nog eens bekeken 😳😳😱😱..... maar Ali was een goede hulp en we zijn optimitisch van start gegaan. Gelukkig heb ik een héél groot etalageraam! Want wáár begin je....


Wat een inzendingen! Uit Nederland en Belgie, maar ook uit Luxemburg, Engeland en Canada! In allerlei technieken: breien, haken, naaien, borduren, frivolité, macramé, patchwork, kantklossen, vilten en allerlei technieken door elkaar. Goed voor de opvliegers..... dit projectje. Gelukkig is de etalage smal, mijn evenwicht is nog niet al te best maar ik kon nergens omvallen 😂.


Naarmate de middag vorderde was het wel duidelijk dat ik echt niet alle vissen in dit raam kwijt kon. En het hangt écht vol!! Dus morgen gaan we vrolijk verder met de andere raampjes. 
Het blijkt héél moeilijk het raam goed te fotograferen, de weerspiegeling van de tegenoverliggende panden komt er steeds in terug maar hier een indruk:



Moeders kwam gelijk al even inspecteren! Maar nu moet er nog een keuze gemaakt worden 😁. Morgen hang ik de andere visjes nog in de kleine ramen aan de voorkant maar ik wil jullie uitnodigen om ook te kiezen als je in de buurt bent. Neem gerust een foto van je favoriete vis en app die naar mijn nummer 06-30055059 of mail naar jaffari@zeelandnet.nl Na de visserijdag maken we 3 prijswinnaars bekend.


 


Om de chaos compleet te maken werd vanmiddag ook een deel van de wintercollectie gebracht. Ali kreeg een rolberoerte! Die gaan we volgende week - of misschien nog wat later - wel uitpakken, first things first en ik wil zo graag overeind blijven de komende weken!!!!





7 opmerkingen:

  1. Wat is dat leuk zeg! Al die verschillende creaties en zo leuk uitgestald in de etalage.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je oproep zo'n succes is geworden. De etalage is nu een prachtig aquarium

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch wat een geweldig nooie etalage en superleuke vissen! Dat wordt nog lastig om een keuze te maken ze zijn allemaal geweldig ❤❤❤

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei, wat een klus is dit... Maar ik zie mijn vissen hangen en dat vind ik leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend leuk èn feestelijk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig alle vissen die naar je toegezwommen zijn. Een hele originele etalage.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WoW wat een gaaf gezicht en wat zijn er veel verschillende en mooie vissen te zien! Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen