Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 8 juni 2024

Dino!

Het wil nog niet zo lukken met deze zomer. Als we dat nog gecompenseerd gaan krijgen qua temperaturen, dan kon het nog wel eens heel heet worden maar voorlopig is het maar koeltjes. Waarbij ik overigens prima gedij, maar een keer lang buiten zitten  - zonder vest of jas - zou best eens fijn zijn. 

Breien en haken kan natuurlijk altijd, hoewel ik de knit-in-public-breiers die vandaag buiten zitten wat lekkerder weer had gegund. Hou je breiwerkje goed vast, anders waait het weg!
Wij hadden afgelopen donderdag onze laatste breiclub-avond voor de zomervakantie. Het was weer een volle bak en gezellige boel. In september pakken we dit natuurlijk weer op en de winkel blijft open.


Ik kijk al weer uit naar de projectjes die gemaakt gaan worden!


Jellina nam wat zebra strengen mee, héél benieuwd wat daar uit gaat komen. We maakte ter plekke even cakes met de LYKKE-paraplu en bolletjes-draaier. Zo'n kleurtje ziet er op een streng al weer heel anders uit dan op een bolletje he?

  

En met een zwart draadje komt Zebra-garen ook mooi uit! Zebra-zebra 😂😂


Nog een patroontje om te delen, deze vond ik op Ravelry (gratis). In het Engels maar plat gebreid en met heel veel foto's en instructies. Geweldig! Hetbetere priegelwerk maar dan heb je ook wat!

Afbeelding en patroon Claire Garland, Ravelry

Fijn weekend allemaal!




1 opmerking: