Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 28 september 2023

Oude liefde roest niet....

Oude liefde roest niet, zeggen ze. Dat geldt voor mij een beetje voor Noro-garen.... het is 10 jaar geleden dat ik voor het eerst blogde over de eerste draadjes Noro-garen in de winkel. Jarenlang verkocht ik verschillende soorten, vrijwel altijd kleurrijk met zijde, wol, katoen en links naar bijzondere patronen. Je vind alle Noro-blogs hier op een rijtje. 

Een dingetje was wel altijd de levertijden. Totaal onvoorspelbaar, vrijwel altijd later dan gepland en verwacht. In 2017 kapte ik er even mee, de liefde werd even in de koelkast gezet. Maar kriebelen deed het altijd en toen ik in het voorjaar op de H+H beurs in Keulen was hakte ik de knoop door. Ik bestelde weer een soort. Het garen wat ik toen bestelde is er nog steeds niet 😂😂, dat kómt nog. Maar dit bestelde ik tussendoor, ik kon niet wachten:


Je snapt mijn verliefdheid toch wel?

Noro was in het verleden uniek met zijn bijzondere kleurverlopen. Inmiddels heeft elke wol-fabrikant garens met kleurverloop maar de uitstraling van een "echte Noro" hebben ze niet!


Dit is de Noro Yukata. Grote bollen van 200 gram met maar liefst 720 meter op een bol. Voor een topje of spencer of een sjaal heb je aan 1 bol genoeg, voor een vest of trui met lange mouwen heb je er 2 nodig. 



Op Ravelry kun je projecten met dit garen vinden, waaronder dit prachtige truitje Beads of Joy

Ravely Beads of Joy

of deze Poppy Tee:

Ravely Poppy Tee

Of kies iets simpels als deze Josephine (ooit gebreid van een ander Noro-garen en jaren geleden uit de winkel gestolen door iemand die 'm blijkbaar ook mooi vond - tijd voor een nieuwe 😂😂)


De prachtige Noro Yukata-bollen liggen nu in de winkel en uiteraard in de webshop. Er komt nog meer - maar geen idee wanneer. Enne, over die levertijden: nog steeds drama. Maar dat neem ik op de koop toe. Hou er wel rekening mee dat "even een bolletje bijbestellen" dus een dingetje kan zijn. 


3 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Voor 200 gram. Dat is omgerekend 11,25 voor 50 gram voor wol met zijde - niet heel ongebruikelijk hoor.

      Verwijderen
  2. Hele mooie kleuren die zich mooi laten combineren tot een hele mooie Noro sjaal. Echt zo uniek. Ga ik op mijn verlanglijsje voor kerst zetten....

    BeantwoordenVerwijderen