Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 20 september 2023

Tropical

De woensdag lijkt de laatste weken een van de drukste dagen te zijn. In de 25 jaar dat we nu onze winkel hebben is er nog nooit een touw aan vast te knopen geweest: van enige voorspelbaarheid is echt geen sprake. Als ik dénk dat ik een ritme zie, is het al weer verdwenen. Misschien nam iedereen een voorschotje op een voorspelde regendag morgen, maar gelukkig bleef iedereen geduldig en elkaar inspireren. 

Als je wel eens in onze stenen winkel bent geweest, dan weet je dat het vol hangt met voorbeelden. Niks daarvan is te koop 😉😅, maar het laat heel goed zien wat je met bepaalde bolletjes allemaal maken kan. En dat kan best verrassend zijn! Zo hangt nu even deze leuke tas van Jellina te logeren.

Jellina is een kei in het combineren van leuke draadjes, stijlen en kleuren en maakt hele originele ontwerpen. Vrijwel altijd iets grafisch met een leuk lijnenspel en daar past deze tas absoluut ook bij!


Zo combineerde 2 bolletjes kleurrijke Tropical met een bijpassende, effen Scheepjes Organicon (of Cotton 8, Whirlette of een dergelijke katoen) en maakte vierkantjes in de mozaiek-haaktechniek.
De tas is prachtig afgewerkt met een verstelbare schouderband en een klepje om de tas goed te sluiten. 
Maar uiteraard kun je met dit vierkantje nog véél meer. Een deken, kussen of een omslagdoek kan zeker ook, mogelijkheden te over.


Alle details vind je bij Jellina, waar je ook het uitgebreide patroon kan kopen. En kijk beslist eens verder in haar shop, zóveel leuks!


Morgen zijn we weer de hele dag open, het belooft ultiem brei- en haakweer te worden. 
In de avond is er weer Brei- en haakclub, van harte welkom!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten