Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 26 september 2023

Reflectie

Nu het najaar echt start, de dagen korter worden en je 's morgens vroeg toch verrast wordt met de eerste kou, komen er zoveel nieuwe dingen in de winkel. Deze week verwacht ik - eindelijk na lange tijd - een eerste zending Noro-garens (eens verliefd, altijd verliefd) en er komen zóveel leuke boeken nog binnen.

Ik wil alles wel benoemen, uitlichten, in het zonnetje zetten maar het ontbreekt me zo aan tijd. En vandaag lag een hele dag het internet eruit, dan wordt alles opeens lastig, tegenwoordig 😉.

Half oktober komt het nieuwste boek van Sascha uit. Duurt nog een week of 2, maar ik kijk daar echt naar uit! Zodra het in de winkel ligt, zet ik het ook in de webshop maar het kan alvast op je verlanglijstje. 15 prachtige sjaals voor jezelf of te haken voor iemand anders.

.

Een patroon wat in het boek komt is de Reflectiesjaal. Deze sjaal is gehaakt met een verloopbol (zoals Unicat of Whirl en een bijpassende, contrasterende kleur in dezelfde dikte. Wat een prachtig effect!
Maar je kunt ook kiezen voor een effen garen met een kleurrijk, handgeverfde streng. 



Wil je niet op het boek wachten? Het patroon is ook los te koop in onze winkel, via onze webshop of rechtstreeks bij Sascha. Garens hebben wij natuurlijk voor het uitkiezen!

Enne....... volgende week vieren wij een verlaat feestje - stay tuned!








1 opmerking:

  1. Sinds ik ooit bij jou een bolletje Noro heb gekocht, ben ik daar ook helemaal verliefd op. Het was erg dun garen, ik heb het later nooit nog ergens gezien helaas .

    BeantwoordenVerwijderen