Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 1 december 2022

Warmte!

De komende weken lijken behoorlijk koud te gaan worden. Voor de energie-rekening niet zo handig maar ik geniet wel van de winterse kou. Beter dan al dat vochtige, sombere weer. De winkel ligt vol met heerlijke wolletjes voor mutsen, haarbanden, vesten, handschoenen, dekens en truien. Ook op dikke pennen, dus snel klaar!

Op Raverly vond ik dit schattige kindermutsje, dat geeft lekker warmte aan koude kinderoortjes. En het staat nog superleuk ook!

Foto's en patroon: Eva Norum Olsen op Ravely


Het patroon is beschreven in het Noors en Engels en is te bestellen via Ravelry. De ontwerpster heeft ook nog bijpassende wantjes en een truitje ontworpen, zie Ravelry

Vanavond is er weer breiclub, ik ga gauw de winkel en het atelier ombouwen! Morgen heb ik een late dienst, 's morgens ben ik nog in de winkel en in de middag neemt Ali het over.



2 opmerkingen:

  1. Met koud weer krijg ik altijd meer zin om te haken en te breien. Dan vind ik het nog gezelliger in wolwinkels als die van jou. Ik hoop dat meer mensen dat vinden en je de komende weken veel mooie wintergarens verkoopt.
    De kindermuts is schattig. Ook de bijpassende trui is leuk. Mijn kleinkinderen dragen niet graag gebreide wanten, dus die sla ik maar over.
    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, de winter is er nu echt (bijna) Die koude oostenwind vraagt om mutsen. Deze is wel heel lief en grappig die knoop bovenop.

    BeantwoordenVerwijderen