Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 27 december 2022

Cadeau

En dan zit opeens Kerst 2022 er weer op! We genieten nog even na van het samenzijn: wat is het toch weer heerlijk om een goed gevuld huis te hebben met het bijpassende lawaai van gelach, grapjes over en weer, fanatieke spelletjes-spelers of het kalme gekabbel van de puzzelaars. Door de vrije zaterdag had ik tijd voor baksels en kokkerellen, het verdween als sneeuw voor de zon! Ali kon zijn naaikunsten gewoon voortzetten op de kalkoen 😁...


We gaven elkaar cadeautjes en ik kreeg van Miriam dit prachtige kerst-ornamentje (7½ cm) wat ze naar aanleiding van een instagram-afbeelding zelf borduurde. Práchtig! 



Vorig jaar kreeg onze Daniël deze prachtige Lord-of-the-Rings deken. 
Nee, dit breide ik niet zelf (mocht ik willen!) maar hij was en is er zó blij mee (Tolkien-fans zullen dat snappen). Deze zomer hadden we de deken niet nodig en hing hij even in de etalage maar nu wordt hij weer intensief gebruikt als bank-dekentje.


Het patroon komt van Knitting Lotta, dit de meest uiteenlopende breipatronen heeft ontworpen. Dekens van LOTR, Harry Potter, Narnia, Game of Thrones - ze heeft het allemaal. Maar vooral héél veel wanten in heel veel verschillende thema's vind je hier op een rij!

Nieuw in de rij is het kussen van LOTR, voor de échte liefhebbers (ik heb nog een jaar tot kerst volgend jaar 😁)
Foto's en patroon: Knitting Lotta - Ravelry


Het patroon bestel je via Ravelry

Morgen is de winkel weer open vanaf 9 uur. Haal je laatste wolletjes deze dagen nog: morgen en donderdag ben ik zelf nog de hele dag in de winkel, vrijdag staat Ali paraat. Oudejaarsdag zijn we gesloten en de eerste week van januari 2023 ook!


4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig cadeau heb je gekregen. De deken en ook het kussen zijn wel heel mooi zeg. Nog drie werkdagen in de winkel dit jaar. En dan de eerste week van het nieuwe jaar tijd om alle administratieve perikelen te regelen. Hopelijk kunnen jullie dan ook wel een beetje genieten van vrije tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n mooi cadeau! En o, dat zijn echt fantastische ontwerpen, schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, zo'n persoonlijk cadeautje! Hangt fantastisch in de boom.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi cadeau en zo klein- geweldig!🌟🌹
    De deken is ook schitterend.
    Vandaag mijn pakje binnen gekregen-- dank je wel en zoals altijd goed verzorgd!
    En zo leuk de extraatjes er bij,vooral het eekhoorntjes patroon-- heb een zoon die gek is van eekhoorntjes...dank je wel!!!
    Nog gezellige dagen en een goed, beter, best en creatief Nieuwjaar

    BeantwoordenVerwijderen