Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 26 november 2022

Uit!

Wat een heerlijke dag was het gisteren! Prachtig november-weer, een heleboel leuks te beleven en een hele gezellige drukte, ook in onze winkel. Heerlijk, dat dat weer kan! 

 


 

Ook vandaag kwamen nog heel wat mensen een winters brei- of haakprojectje halen. Maar nu zit het er bijna op en kan de winkeldeur even dicht. Ik kijk uit naar 4 lange dagen vrij! Het is bijna vakantie 😉.

Morgen en maandag hoef ik niet vroeg uit de veren voor het verpleeghuis, ik maak nog wat vakantiedagen op. Dinsdag is mijn vaste "vrije" dag en woensdag is het Dankdag en zijn vrijwel alle winkels in Arnemuiden gesloten, en wij ook. Dat betekent dat de winkel pas donderdag weer open is! (en dan is er 's avonds weer breiclub). Ik verheug mij enorm op een paar dagen vrij (is niet hetzelfde als stilzitten), ondanks mijn nieuwe hoortoestellen heb ik de laatste weken weer ontzettend veel last van oorsuizen (= storm in de bol) dus ik kan wel een paar dagen rust gebruiken, ietsiepietsie minder druk op de ketel. Misschien kom ik eens aan breien toe 😂😂.........

Natuurlijk gaan we het weekend in met een leuk patroon. Dit prachtige vest zag ik voorbij komen bij Annelies Baes en later nog een keer bij Fie. Ik hou van vesten, ze kunnen zo makkelijk uit 😂 en net zo snel weer aan. Helemaal geweldig voor iemand met regelmatige opvliegers.

Foto's en patroon: Chaotic Monday Carigan van Annelies Baes


Je kan er ook een mouwloze versie van maken. Het vest is gehaakt van een draad sokkengaren samen met een draadje mohair wat helemaal trendy is op dit moment. Maar je kunt bijvoorbeeld ook prima de Lang Merino+ hiervoor nemen (enkel). Dit garen hebben we pas aan ons assortiment toegevoegd en het is weer een heerlijk superzacht bolletje. 

Het patroon van dit vest (Chaotic Monday Cardigan) van Annelies is beschreven in 7 maten (wel zo handig want we hebben nu eenmaal niet allemaal maatje 36) en wordt gehaakt met een haaknaald die echt bij het garen past (helaas zie ik te vaak patronen voorbij komen waarbij met een veel te grote haaknaald wordt gehaakt en dan zakt de boel helaas weer uit).

Maar nu gaat hier ook het lampje uit! Ik ga genieten van 4 dagen vrij, ik vergeet even de herrie in mijn hoofd. Niet vergeten: a.s. woensdag zijn we dus gesloten en donderdag sta ik weer voor jullie klaar!

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie het vrijdag zo getroffen hebben met het weer en iedereen zo genoten heeft.
    Geniet van je vrije dagen. Groeten uit Purmerend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De foto's van vrijdag stralen een heleboel gezelligheid uit. Leuk!
    Geniet van je vrije dagen. Komen de pannen nog tevoorschijn om garens te verven? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het gezellig was bij de fair. Lekker een paar 'rustige' dagen, geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen