Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 28 september 2021

Vest Petra

Zojuist keken we even naar het weerbericht voor de komende week. Nu lijkt het echt herfst te gaan worden.! Ik verheug me eigenlijk al een beetje op de kletterende regen tegen het raam 😉. Maar vandaag genoten we nog even van de tuin. Hoewel het al frisser is en je de herfst echt wel terugziet, is er nog zoveel moois te zien.


De klimmende winde zaaide ik al in het voorjaar. Misschien door de koele zomer groeiden de ranken maar matig en manlief schudde regelmatig het hoofd als hij de sprietjes zag groeien. Knoppen en bloemen waren in geen velden of wegen te zien. Als het aan hem lag was het al lang op de composthoop verdwenen. Maar nu eindelijk, terwijl alles in de herfststand gaat barst het van de knopjes! De bloemen bloeien maar 1 dag maar dan heb je ook wat!


Ik vrees dat morgen met de regen en windkracht 8 de kwetsbare bloemen niet eens uit durven komen....

We haalden de laatste oogst uit de moestuin. Ook daar loopt het op zijn eind. Het ruikt altijd zo lekker in september. Naast de moestuin ligt een grote akker aardappels te wachten tot er gerooid kan worden en we rapen de eerste walnoten op. Nog een late komkommer, een vervormde courgette, een beetje kruiden knippen en we nemen nog wat bietjes mee. En nog even genieten van de zon en de frisse wind.
Dág, Zomer! Hallo, Herfst....



Het wordt weer tijd voor sokken. Gelukkig kwam er weer een nieuwe serie vrolijke sokkenwolletjes binnen. Ik weet niet of ik deze week nog tijd heb om deze in de webshop te zetten maar als je een mooie kleur ziet mag je altijd bellen of mailen, dan stuur ik het op ( de kleuren zijn in werkelijkheid iets lichter en minder fel)



En dan nog déze! 2 weken geleden berichtte ik al over die fijne ontmoetingen in de winkel. Christel nam 2 breivriendinnen mee en die haalden iets héél moois uit hun tassen. Nu het patroon af is mag ik het ook laten zien:


Rebecca ontwierp een prachtig vest! Altijd handig een vest (voor mij: dat kun je ook uitdoen met een opvliegertje). Dit prachtige vest is zo beschreven dat het iedereen past. Het doet me opeens denken aan een stukje dat ik 5 jaar geleden schreef. Het zou mij dus ook moeten passen!

Ik kan beamen dat het vest er in het echie echt schitterend uitziet! Er zitten mooie details in en het is echt handig dat het op zo veel manieren kan worden aangepast, tenslotte zijn we niet allemaal hetzelfde.




Het Nederlandse patroon kun je kopen via Ravelry
(en wij kunnen je helpen met het garen!)

Morgen is de winkel weer open van 9.00 - 17.00
Deze week zijn we nog open volgends gebruikelijke openingstijden,
volgende week zijn we een weekje gesloten!



3 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende herfst/nazomer foto's 😊. Blauwe winde nog nooit gezien.
    Merk nu ook dat de wollen sokken weer aan kunnen. Heb alweer een sok op de pennen staan.
    Prachtig vest.
    Succes nog en dan genieten van jullie vrije week
    Groeten Wytske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier zijn er ook nog veel bloemen in de tuin. Zo heerlijk. Op die regen zit ik niet echt te wachten, ik krijg het daar zo 'water' koud van 😄. De kleuren van de herfstbladeren vind ik wel super en dan allerlei noten, kastanjes en eikels ook zo mooi en soms lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n mooi vest kunnen we nu goed gebruiken. Het is vandaag echt kil en nat, echt herfst. Goed dat je nog wat groeten en fruit hebt geoogst en nog fijn van die mooie bloemen hebt genoten.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen