Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 15 september 2021

Blij ei

 Ik ben een blij ei! Want de afgelopen anderhalve week heb ik weer zoveel leuke ontmoetingen gehad met "oude bekenden". Wat was dat lang geleden. Sommige mensen had ik al ruim anderhalf jaar niet gezien (ach, wie niet?) en opeens kwam alles binnen 10 dagen langs. Hoe blij kun je zijn?

Zo heb ik uitgebreid bijgekletst met Jellina, die een paar leuke sneakpeeks liets zien van prachtige ontwerpen waar ze mee bezig was. Wat een creatieve kei is dat toch! Nog even geduld en dan komt ze weer met iets moois.


Gisteren ging ik op stap met collega en naamgenoot Jeannette uit Katwijk, die daar een prachtige wolwinkel heeft. We kennen elkaar al sinds 2013 (al langer, maar toen bracht ik haar een bezoekje) en door de jaren is een hechte vriendschap ontstaan. Ze vind het vast niet erg als ik een foto van 8 jaar geleden laat zien, want we hebben zoveel gekletst (en gegeten 😁) dat we straal vergeten zijn foto's te maken. 

(ik zie geen verschil met 8 jaar geleden 😂)
Een dag met een gouden randje!

En vanmorgen kwam tot mijn verrassing Christel binnenwaaien met 2 breivriendinnen! Wat een heerlijk gekakel was dat! Ali hield zich - wijselijk - op de achtergrond en zorgde voor de catering... Gelukkig konden de dames zichzelf goed vermaken want het was vandaag toch best druk in de winkel. Deze dagen heb ik nóg veel bekenden gezien, iedereen lijkt toch weer wat uit zijn/haar cocon te komen. Er is weer wat leven in de brouwerij en ik heb weer inspiratie opgedaan voor maanden!

Na de persconferentie van gisteren ga ik nog even broeden op het concept van de Brei- en Haakclub. Ik wil zó graag maar er zitten nog wel wat haken en ogen aan (want 20 of 30 enthousiaste handwerksters in een kleine ruimte blijft toch nog wel een dingetje), dus ik ga er nog een paar nachtjes over slapen. 

Natuurlijk sluit ik af met een leuk patroontje dat ik weer ergens tegenkwam op het internet. Voorlopig nog niet nodig, maar dat kan zó veranderen:


Deze muts voor dames en heren is gebreid van  6- draads sokkenwol. Maar kan ook met elk draadje wat je op nld 3½ kan breien. Het patroon is in het Nederlands te downloaden via Schachenmayr.com






5 opmerkingen:

  1. Blij dat Jeanet van Blij dat ik Brei weer blij is!
    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat je zulke leuke ontmoetingen hebt gehad. Dat geeft lekker veel energie. Langzaam maar zeker komen we weer uit alle hoeken en gaten tevoorschijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk zulke ontmoetingen!
    De Mud-spulletjes zijn zo gaaf ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn Jeanet, ik merkte het laatst ook dat het jou en mij goed deed om personelijk te ontmoeten. Ik voelde me weer als een kind in een snoepwinkel. Succes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om weer oude bekenden te ontmoeten en nieuwe inspiratie op te doen.

    Fijne zondag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen