Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 16 september 2021

Vlindertjes

Never a dull moment in huize Jaffari. Het was vandaag weer chaos in het kwadraat. Het kan fijn zijn als je huis zo dicht bij je werk is maar soms ook héél vermoeiend. Afijn, alles weer op de rails (voorlopig) maar morgen mag iedereen het lekker allemaal zelf regelen, want dan werk ik weer in het verpleeghuis. Véél rustiger........


Vorige week stuurde Mattie mij deze leuke foto's. Van de Annell Miami (6 bolletjes) breide ze dit lieve babydekentje (formaat voor de wieg of wandelwagen) in oud-roze. Ze breide met het zgn. Vlindersteekje. Dat ziet er misschien ingewikkeld uit maar valt erg mee! Op Youtube vind je verschillende filmpjes en op dit blog vind je ook een uitgebreide beschrijving. Het is mooi om bijv. een rand er om heen te breien in gerstekorrel, dan gaat je dekentje niet krullen. Mattie koos ervoor om er een voering aan te naaien van een lief bijpassend stofje. 

Dit dekentje werd gebreid met nld 3½, het is misschien verstandig om niet te grof garen te gebruiken zodat baby-vingertjes niet verstrikt raken (die jaren dat ik consultatiebureau's deed hebben hun sporen achtergelaten 😁). 

Afijn, morgen geen consultatiebureau maar verpleeghuis. Ali neemt het morgen waar in de winkel, ik ben er weer na half 4 en uiteraard op zaterdag. 

2 opmerkingen:

  1. Wat een super lief dekentje is dat geworden. Ik heb het patroon maar bij de 1001 andere patronen opgeslagen hihi. Wie weet kan ik nog eens voor iemand zo'n mooi dekentje breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was precies wat ik dacht, van de vingertjes en de vlindersteekjes. En ik heb niet eens op een consultatiebureau gewerkt :-)
    Het ziet er wel prachtig uit, heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen