Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 14 maart 2016

Steekje Los

Het moet ergens in April vorig jaar geweest zijn dat ik werd gevraagd om (vandaag) een lezing/presentatie te houden voor het Breicafe Steekje Los in Middelharnis. Het kon maar vaststaan :-) Naarmate de datum dichterbij kwam begon ik 'm toch wel een beetje te knijpen, want over wat moest ik gaan vertellen?? Over mezelf? Nee toch??? Maar, zo werd me verzekerd, dat was toch echt de bedoeling. Een soort blog-samenvatting, zeg maar........

Ik moet jullie eerlijk vertellen, ik heb nog nooit een lezing gegeven. Een spreekbeurt was het laatste "lange" ding op de middelbare school. Bloggen is wel even andere koek, want die computer zegt niets terug ... Dus ben ik de foto-archieven ingedoken om een verhaal te zoeken van hoe-het-zo-kwam: Blij dat ik Brei. Dochterlief hielp met met de powerpoint en zo togen Johanna en ik op een stralende maandagmorgen naar Middelharnis.


Het is helemaal geen straf om een uur door Zeeland te rijden, hoor. Wat is het toch een heerlijk plekje om te mogen wonen! (Overigens maakte Johanna bovenstaande foto zelf op een van haar vliegtuig-rondjes)


We genoten enorm van de zon die speelde met het water, de koude wind kon ons niet deren in de auto en de lange rijen toeristen waren in geen velden of wegen te bekennen.


We werden allerhartelijkst ontvangen in 't Diekhuus, waar de laatste voorbereidingen werden gedaan.
Steekje Los is een maandelijkse breiclub van rond de 80 (!!!) dames, waarvan er zo'n 60 vanmorgen aanwezig waren.




Nadat mijn spullen had uitgepakt dronken we nog even een kopje koffie en was erg leuk om daarbij een ex-dorpsgenote en achternicht tegen te komen.


Tja, daar stond ik dan..... even slikken! Want het waren er best veel, die dames van Steekje Los. En in zo'n theaterzaal is het best eeeeh, "officieel" :-)



Maar ik ging maar gewoon van start. Over hoe het allemaal begon, over de winkel, het blog, de ontwerpsters die ik mocht leren kennen, het Wieke-magazine en bijna een uur later was mijn verhaal ten einde.


Na afloop stortten de dames zich op de tafel die vol stond met garens en boekjes, voorbeelden uit de winkel en kwam ik nog tot hele leuke gesprekken.


Tijdens de heerlijke lunch klepten we nog wat na en werd er nog een steekje gehaakt.


Wat een heerlijke dag, een geweldige ontvangst en een hele leuke ervaring. Vol energie en heerlijke indrukken reden we weer een uurtje zuidwaarts. Dames van Steekje Los, heel hartelijk dank!


(En Johanna heel hartelijk dank voor de foto's!!)



12 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Voor herhaling vatbaar Jeanet? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het leuk je te ontmoeten. We komen gauw een keer naar Arnemuiden! Dan neem ik die bekende zus van me mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal wederzijds, en ik verheug me op jullie komst!! :-)

      Verwijderen
  3. Ik heb met veel plezier naar je geluisterd en ik ben helemaal blij met m'n bolletje!
    Groeten Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We hebben geboeid naar je geluisterd. 80 vrouwen zomaar een uur stil krijgen, dat lukt niet iedereen, haha! Je kunt wel op tournee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow Jeanet, wat een avontuur!!! Zo komen er steeds nieuwe dingen op je pad en heb je zomaar een uur(!!) staan praten voor een theaterzaal vol mensen!! Wat goed van je!
    En jou kennende begrijp ik best de lovende commentaren hier boven :-). Supergoed!!!
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel spannend zo' n echte theaterzaal. En wat een grote groep handwerksters. Moet een gezellige bijeenkomst zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor de eerste keer heb je het geweldig gedaan! Het was een genot om er bij te zijn! Is zeker een aanrader voor andere groepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt het vast fantastisch gedaan Jeanet! Het zag er gezellig uit daar en het begin is gemaakt nu voor een andere carrière misschien. Je had alvast succes!
    Ik hoop binnenkort nog eens naar Zeeland te kunnen komen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ervaring zeg. Fijn dat het je goed is af gegaan. Er zullen nu vast meer aanvragen komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat gaaf! :D ziet er super gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou een uur praten is heel lang, knap van je hoor. Maar het is vaak wel iets van 'als de kop er eenmaal af is...' Leuk dat het zo geslaagd was. Nog mee mensen die een keer afzakken naar jouw wolpaleisje erbij gekregen waarschijnlijk.

    BeantwoordenVerwijderen