Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 9 december 2017

Pilotenmuts

Naast het werk in de winkel krijg ik ook tientallen vragen via Facebook of mail over patronen, garens, wordt advies gevraagd over brei- en haakwerk. Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik echt geen tijd heb om al die vragen - die voor mij soms echt uit de lucht komen vallen en niet gerelateerd zijn aan onze garens of patronen - te beantwoorden. Maar soms lukt het opeens wel!

Zo vroeg iemand mij deze week of ik het patroon had van deze muts.


Oei, da's een leukerd! Ik kende echter geen patroon of website waar die vandaan kwam. Maar lang-leve-pinterest! Enkele dagen na mijn ontkennende antwoord kwam ik het plaatje weer tegen, nu mét link! Ik vind 'm zo leuk dat ik deze graag met jullie deel:


Deze schattige-maar-ook-stoere pilotenmuts komt van Love Fibres op Etsy. Het is een koop-patroon, in het Engels maar met veel foto's. Het fijne van Etsy is dat je met I-deal kunt betalen.

Foto's en patroon: Love Fibres (Etsy)





3 opmerkingen:

  1. O wat een stoere muts, ik weet nu waar ik hem kan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leukerd!!! Dank je Jeanet, ik hoop dat zoon en schoondochter hem leuk vinden, dan kan ik hem breien voor Jurre (bijna 1 jaar )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MJo Van der Linden14 december 2017 om 08:41

    Hallo Jeanet, Hij is ook op ravelry: https://www.ravelry.com/patterns/library/dayton---cabled-baby-aviator-hat

    BeantwoordenVerwijderen