Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 4 juli 2013

Theemuts

Ben je een beginnende breister? Of zoek je iets eenvoudigs voor tussendoor? Dan moet je dit eens zien!


Deze superleuke theemuts is niet moeilijk om te maken en zo leuk!
Niet meer dan 2 rechte lapjes in 3 recht/2 averecht, die je aan elkaar naait met openingen voor de tuit en het handvat. Hoeveel steken je op moet zetten is afhankelijk van je theepot!


Met een gehaakt koordje en een leuke versiering van bessen en blaadjes maak je 'm af. Maar bloemetjes kan natuurlijk ook!
Het idee komt uit het boekje 100 bloemen om te haken en breien (maar er staat geen patroontje bij).





8 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het idee. Ik zoek altijd ideetjes om met vierkante of rechthoekige lapjes dingen te kunnen maken. Ik werk met mensen met een verstandelijke beperking, waarvan sommigen wel kunnen breien, maar niet te ingewikkelde dingen kunnen maken. Ik ga hem proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk simpel, maar leuk idee! Zeker het uitproberen waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmm... dit ziet er wel uit alsof ik dat ook zou kunnen maken ;) leuk!

    Groetjes,
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het staat nog steeds op mijn verlanglijstje om een theemuts te maken.
    de patronen die ik tot nu toe vond zijn allemaal met 4 pennen, maar zo kan het natuurlijk ook!
    ga binnenkort aan de slag maar eerst mijn baktus sjaal afbreien.
    groetjes jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig leuke theemuts! Die ga ik zeker binnenkort eens maken, er staan al heel lang 2 theepotten te wachten op een muts :) en deze vind ik super! En makkelijk! Moet ik zeker onthouden...
    Groetjes en bedankt alweer Jeanet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor leuke brei en haak ideeen moet je ook eens op
    http://www.hobbygigant.nl/woonaccessoires-haken-en-breien.html kijken.
    Hier staan coole ideeen om zelf een poef, kussens en plantenbakken te maken.

    Succes en veel plezier,
    Hedda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie geen patroon van de theemuts. ????

    BeantwoordenVerwijderen