Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 30 juli 2013

Annis

Hoe snel een dag toch weer volloopt met allerlei dingen! Dacht ik een beetje kalm te kunnen beginnen..... wat een illusie :-) Er moest nogal wat opgeruimd worden van vorige week.
Op het eind van de middag kwam er weer een hele grote doos binnen zodat het weer een ontplofte boel lijkt. Zo gaat dat........

Vandaag wil ik graag een prachtige omslagdoek laten zien! Het is een gratis patroon dat je kunt vinden op Ravelry (even een gratis en vrijblijvend account aanmaken) en heet Annis. Oorspronkelijk in het Engels, maar in vele talen vertaald, en ook in het Nederlands. (De Nederlandse vertaling is alleen een aanvulling, het is handig om het origineel erbij te houden)



Gebreid op een lange rondbreinaald 5 (en 6 voor het opzetten), en schitterend in verschillden de kleuren!
Deze vond ik allemaal op Ravelry

Je kunt sokkengaren gebruiken (Regia of Trekking), of speciaal lacegaren zoals de Filigran


...kiezen voor prachtig wit....


...blauw...


...linnenkleur...



Inspiratie genoeg weer, he? En verder ben ik gevraagd om een stukje te schrijven op het blog van Joke van Lindevrouwsweb, je kunt het hier lezen. Joke heeft een heel leuk blog wat ik al heel lang volg en veel inspiratie vandaan haal!

8 opmerkingen:

  1. Mooie sjaal, en een heel leuk stukje op Lindevrouwsweb !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig die sjaal. Ik heb laatst een rondbreinaald gekocht en wil dat ook gaan leren. Ik heb het al eens gedaan maar dat ging niet helemaal goed... Maar even op youtube kijken...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He, wat leuk, die sjaal viel mij deze week ook al op. Hij is zo mooi!
    Leuke bijdrage van jou op de blog van Lindevrouw. Bijzonder initiatief, zo'n gastblog!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn handen jeuken als ik al dat moois zie.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er twee gemaakt van malabrigo garen en de tweede met kraaltjes erbij. Is heel leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb er twee gemaakt van malabrigo garen en de tweede met kraaltjes erbij. Is heel leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige sjaal alweer Jeanet, had ik toch maar 7 levens en 4 handen of 6 om alle leuke dingen te maken die jij ons toont! Deze ga ik toch zeker ook even printen en bijhouden.
    Ik kijk met ongeduld uit naar het verschijnen hier van de simply breien om je daar weer in terug te vinden! Klaat je iets weten dan :)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen