Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 29 februari 2024

Grannies!

De ene dag is de andere niet....... maar vandaag werd ik zó blij van alle geweldige projecten die klanten mij in de winkel lieten zien. Wat is er toch een creativiteit! Zoals dit geweldig mooie én superzachte Granny Square vest:


Deze foto's doen geen recht aan dit vest. Het is gehaakt van 36 bolletjes LangYarns Suri Alpaca, deze mevrouw kwam telkens wat nieuwe kleurtjes/bolletjes halen en had er steeds meer plezier in. En ik werd steeds nieuwsgieriger naar het resultaat!
Het garen is 100% alpaca en dat zie je wel af van dit vest. Het is superzacht, fluffy en heeft prachtige kleuren. De mouwen zijn gebreid met een dubbele draad.
Met zoveel kleurtjes blijven er ook veel restjes over maar ik weet zeker dat deze klant daar wel raad mee weet!



De hele dag door kwamen er steeds prachtige projecten uit verschillende tassen. Ik heb gewéldige vissen gekregen (wordt vervolgd) en een heerlijk enthousiast jongetje dat een spreekbeurt ging houden over klederdracht en een visserstrui te leen meenam. Pareltjes van de dag, zijn deze gebeurtenissen!


En van dit visserstruitje in kleuren anno 2024 word ik ook heel blij!
Hoe leuk is dit?

*****
Morgen heb ik een vroege dienst, Ali gaat zijn best doen in de winkel. Na half 4 ben ik er nog even.










3 opmerkingen:

  1. Prachtig vest. Heb al 1 maal in uw winkel lopen kwijlen en mezelf een gat in de hand gekocht. Zo jammer dat Arnemuiden 3 uur rijden is (en ook 3 uur terug).
    Als ik in de buurt woonde zou ik toch regelmatig wolletjes komen aaien, voelen en KOPEN;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou idd wat een prachtig vest is het geworden. Leuk zo'n kereltje dat een spreekbeurt gaat houden over klederdracht en bij jou langs kwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig vest is het geworden en wat een mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen