Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 6 februari 2024

Lentekriebels

Meteorologisch gezien is het winter, buiten lijkt het herfst nu de wind - alweer - rond de kerktoren loeit en in de winkel liggen de eerste zomerbolletjes en lente-boeken. We kunnen alle weertypes nog wel even hebben, volgende week wordt het weer koud en ondertussen zweet ik al peentjes bij het werk bij Job2.

Ik ben dus een groot liefhebber van vesten. Ze hebben een mega-groot voordeel ten opzichte van truien: ze kunnen uit! 😉 en zo nodig weer aan.


Dit is de Airy Fairy Cardigan (die naam alleen al!) van Lilla Bjorn is een prachtig gehaakt exemplaar. Het patroon is beschreven in 8(!) maten en is te koop in Engels en Nederlands.


Het is gehaakt van dunne katoen (Scheepjes Organicon of Cotton 8) maar zou ook goed van sokkenwol gehaakt kunnen worden. Maak altijd een proeflapje (het meest genegeerde advies 😁) om verrassingen te voorkomen. 


Het patroon is te koop via Ravelry of Etsy

*****

Morgen zijn we weer open vanaf 9 uur, van harte welkom. Donderdagavond hebben we sinds lange tijd weer eens een brei/haakclub!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten