Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 21 februari 2024

Watercolours

In mijn hart vind ik Zeeland het centrum van de wereld, maar in de praktijk blijkt het best een uithoek. Vooral voor vertegenwoordigers want die staan hier niet wekelijks op de stoep. Da's nou ook niet zo'n ramp want ook leveranciers hebben hun webshops en social media dus ik ben - zelfs hier 😁 - aardig op de hoogte van de nieuwe dingen. Maar soms vergeet ik wel eens wat ik allemaal besteld heb, want sommige dingen worden een half jaar van te voren georderd. Zo kwam deze week ook deze sokkenwolletjes binnen, waar ik echt geen weet meer van had... ("zo begint het ...", zou een van onze bewoners bij Job2 zeggen 😉)


Op bovenstaande foto zijn de kleuren wat donkerder dan in werkelijkheid. Het zijn zogenaamde Twin-sokken: op een bol van 100 gram vind je 2 x een langzaam verloop voor identieke sokken. 

Wat een dropjes weer! 


Deze sokkenwol is verkrijgbaar in 6 kleuren. Ik heb ze ook in de webshop gezet. Naast sokken kun je hier ook een leuke sjaal van maken, bijv. een Baktus of een Linus en dan spelen met het verloop. Of je voegt een draadje mohair of alpaca toe. (...of je breit/haakt een vis 😂😂)
Ooooh, mijn hersenen kraken al weer!




Morgenavond is er weer breiclub en vrijdag heb ik een late dienst (en ben ik dus 's morgens nog in de winkel). Ik ben weer onder de pannen!

Voor wie nog een leuk sokkenpatroontje zoekt: kijk eens bij de Sokken van Pien op Ravelry of volg haar via Instagram. Een aantal patroontjes zijn gratis maar ook de koop-patroontjes zijn echt de moeite waard én in het Nederlands.

(foto's en patroon: Pien Roggeveen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten