Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 20 februari 2024

Vol!

Vol! Zo zijn de dagen én zo wordt de winkel 😉. Alweer! De weekenden zijn altijd druk, vol en bezig. Het is soms best schakelen tussen de 2 werelden van het verpleeghuis en de wolwinkel maar vandaag was ik vrij. Nou ja, je kent het wel. Er waren zojuist flinke dozen gearriveerd met prachtige, superzachte, niet te versmaden bolletjes. In 40 kleuren........ dat vereist het betere schuifwerk....


Nu zijn deze bolletjes niet zo groot, maar 40 is wel veel 😂. Maar dit draadje moet je voelen. Zo zacht. 
Deze Baby Alpaca van LangYarns is 100% alpaca, breien op nld 3mm. 50 gram/170 meter en een stekenverhouding van 26 steken/34 naalden (10x10cm) - € 9,95 per bol. 
Bij LangYarns kun je o.a. deze prachtige patronen kopen (van onafhankelijke ontwerpers) in het Nederlands, gebreid met dit heerlijke garen:

Nordic Twist van Sanne Lousdal


of deze prachtige topdown Nordic Pearl

Ik heb deze nog niet in de webshop gezet hoor........ want ja, de dag zat al vol! Maar je mag uiteraard altijd mailen of bellen.

Vanmiddag stond er weer een heel ander project op de planning, want we krijgen wel een beetje kriebels: Er kwam weer een groepje ijverige dames bijeen die de kneepjes van het vak onder de klederdrachtknie wilden krijgen. Het gaat echt wat worden hoor!
Dikke pluim voor iedereen maar zéker voor de vrouwen die telkens maar geduldig anderen leren hoe het moet. 


 

En tot mijn grote verrassing werd er ook een heel leuk pakje bezorgd vandaag:
Conny breide deze Fair Isle-vis naar een patroon uit de Scheepjes Yarn 13 en gaf er wel een hele bijzonder leuke twist aan! Hartelijk dank, Conny!!


Nu duik ik nog snel even de winkel in, nog wat puntjes op de i, en dan zijn we morgen weer open vanaf 9 uur, van harte welkom!



3 opmerkingen: