Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 17 februari 2024

Pfffttt...... vis-mania!

De oproep voor gebreide/geknoopte/genaaide vissen die ik deze week deed, kwam opeens opborrelen bij mij. Ik ben niet zo goed in lange-termijn-planning, de beste ideeën komen onder tijdsdruk. Maar nu hebben we nog wel even tijd en ik kan het niet laten om zelf ook aan de slag te gaan......... en ik kan niet meer stoppen.

Dus tot in de late uurtjes - met behulp van mijn heerlijke daglichtlamp - ben ik aan het haken geslagen. Ik ben absoluut geen amigurumi-haker. Met 100 keer opstaan in een uur ben ik al gauw de tel kwijt in het patroon en laatst kwam ik weer een Sinterklaas-in-10-delen tegen omdat ik de onderdeeltjes nooit in elkaar heb gezet. Maar nu hoef ik helemaal geen patroon te volgen! Ik doe maar wat..... ik dook mijn restjesdoos in, haalde toch nog maar een nieuw bolletje uit de winkel erbij en go-with-the-flow!


Manlief vroeg bij het zien van mijn fantasie-vis in wording of Jona erin moest passen.... hij heeft er vertrouwen in 😂. Maar dat mag de pret niet drukken! 
Vind je het leuk om mee te doen? Graag! Nóg leuker is het om je creatie-in-wording al te tonen in de Draadjes-en-praatjes-facebookgroep. Zo worden nog meer mensen enthousiast en breng je anderen op leuke ideeën! Dan komt die etalage eind juni echt wel vol!

Fijn weekend allemaal!



5 opmerkingen:

  1. Wat een leukerd wordt dit! Geweldig! Ik vind het idee ook erg leuk en bij mij is ook al een ideetje aan 't borrelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi Jeannet ik ben er ook al druk mee, maar ik zit niet op facebook. Ik denk dat er morgen een vis geboren wordt hier, dan mag ie op de post maandag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O mannen :-) Maar gelukkig zal Jonas hier niet in passen. Idd ook wel leuk om maar een dotje te doen met restjes.

    BeantwoordenVerwijderen