Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 24 februari 2024

Voor de Baby

Het zijn een beetje rare weken nu. Het is nog lang geen lente (ook al ligt de winkel vol met zomerse draadjes) maar ook geen winter meer. Op handwerkgebied dan, he? We moeten blijkbaar toch even die warmere zonnestralen voelen om weer in de lente-modus te kunnen springen. Wennen doet het ook nooit hoor, ook niet na 25 jaar: die onzekerheid of het druk in de winkel wordt. Ik heb een redelijke staat van dienst maar een ondernemer pur sang ben ik bepaald niet. Dat eeuwige getwijfel ("doe ik het goed?") zal wel blijven.

Wat wél altijd blijft zijn de gehaakte en gebreide baby-dekentjes! Er zijn weer heel wat bolletjes over de toonbank gegaan voor een handgebreid of gehaakt dekentje (door meestal de oma's). Wat veranderd is, zijn de kleuren. Roze en blauw kan echt niet meer, zó van de vorige eeuw.... Beige, oudroze, jungletinten, zandkleur moet het zijn. Zelfs grijs kan niet meer. Het is maar dat je het weet, oma's 😉😉.

Deze week kwamen er 2 héle leuke boeken voor baby's binnen. Eentje voor breien (20 modellen) met ook een paar truitjes voor wat oudere kinderen. Deze vind je hier in de webshop. In deze uitgave is veel gebruik gemaakt van het nieuwe garen Oceania (katoen met viscose). Dat hebben we in de winkel maar we hebben zeker ook alternatieven!


En deze voor gehaakte babykleertjes. Zó leuk!

Deze vind je hier




En ik kreeg weer vissenpost
Ditmaal een hele school vissen van Loes:


Mijn vis is bijna af, hij krijgt nog een mooie staart (na een goeie tip op onze breiclub)
op naar de volgende. Of zal ik dan toch eerst dat hexagon-vest...... 😅


Fijn weekend!


1 opmerking:

  1. Even een schouderklopje! Ik vind dat je het geweldig doet. Geniet iedere keer weer van wat je schrijft en alle leuke/mooie ideeën die je ons aan de hand doet. En dan nog job 2 erbij, petje af hoor. Groeten uit Purmerend 👋👋

    BeantwoordenVerwijderen