Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 27 februari 2022

Van vroeger

Nou, het was gisteren wel duidelijk dat iedereen wel zin heeft in een Brei- en Haakfeestje! Wat is het een heerlijk vooruitzicht om straks weer gezamenlijk een dag breiend en hakend door te brengen met bekenden en onbekenden. De eerste lijntjes zijn uitgezet en we proberen er weer een leuke dag van te maken.

Als je wel eens eerder op het Brei- en haakfestival bent geweest, weet je dat je echt niet de enige bent die van handwerken houdt. Misschien ben je in je omgeving, buurt of op je werk wel de enige die de naalden oppakt (het verschil tussen mijn twee jobs is enorm, de meeste collega's kijken alsof ik uit een andere eeuw kom als ik zeg dat ik een wolwinkel probeer te runnen). Maar op zo'n dag als het Brei- en haakfestival of een beurs ben je opeens onder gelijkgestemden, je hoeft niets uit te leggen 😉. En dat sommige technieken, steken en patronen al eeuwen oud blijken te zijn zegt alleen maar iets over de tijdloosheid ervan!

Evelien Verkerk verdiept zich al jaren in oude patronen en technieken, je vindt het terug op haar website Nederlands Gebreid en haar blog en Facebook-pagina

Foto's Nederlands Gebreid


Wow, wat een prachtige dingen laat Evelien zien! Je snapt wel dat mijn hart hier helemaal van open gaat. Nu las ik op de Facebook-pagina een oproepje van Evelien wat ik graag wil delen.


Evelien schrijft een boek: De Kantjes van Christine, een patronenboekje van Christine Sluter uit 1843. Om deze uitgave (als papieren boek) mogelijk te maken onderzoekt Evelien of er genoeg belangstelling is voor een gedrukte versie. Ik persoonlijk denk dat dit een must-have is voor elke breister en/of iedereen die geïnteresseerd is in oude patronen (en moderne toepassingen ervan). Wil je je vooraf wel inschrijven voor dit boek (en eventueel vooruit betalen) of wil je Evelien helpen met het breien van projecten? Neem dan contact op via een berichtje via haar Facebook-groep of mail naar nederlandsgebreid@gmail.com 

Ik verheug me nu al mateloos op dit boek!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten