Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 3 februari 2022

Aapjes en zo

Zoals jullie wel weten worstel ik wel eens met mijn webshop. In mijn uppie lastig bij te houden, erg arbeidsintensief als je maar kleine hoeveelheden verkoopt en vooral is het zooooooo beperkend. In de winkel is het 't leukst om alternatieve garens te zoeken of net wat andere kleurencombi's te maken, passend bij de wensen van de klant. Bovendien kun je met sommige patronen echt alle kanten uit en wordt het resultaat hélemaal anders met een ander draadje. Ken je Jacobus nog? Die krijgt een héél ander uiterlijk met een ander draadje:


1 patroon, 4verschillende aapjes!

Zo kun je bij Craft Kitchen het gratis patroontje van deze gehaakte aapjes vinden: 


Het werken met een pluisdraadje is echter niet eenvoudig. Het is soms heel lastig om de steken te zien. Hetzelfde aapje ziet er met een glad garen héél anders uit:


De beschrijving en materialenlijst vind je hier


Nu we toch over aapjes bezig zijn: Sascha maakte een nieuw patroon van een Aapje-onesiegurumi:



Nadat je alle onderdelen hebt gehaakt, haak je het hele aapje aan elkaar. Je koopt het patroon van dit aapje op de website van Sascha of in onze stenen winkel. Deze kleine aapjes zijn gehaakt met sokkenwol, maar je kunt uiteraard ook dikker garen nemen, andere kleurtjes of combi's etc.



Zo haakte we van het walvisje (uit het boek Onesiegurumi) een zachte, grote versie van Durable Velvet:


Dus, conclusie: woon je in de buurt of maak er een dagje van: niets is zo inspirerend als een échte stenen wolwinkel. Kun je toch niet komen en ook niet vinden in de beperkte webshop: mail of bel dan gerust, ik probeer je verder te helpen.

Morgen heb ik een late dienst. Ik ben 's morgens dus nog in de winkel en in de middag staat manlief paraat. Zaterdag ben ik weer een hele dag van de partij.










1 opmerking:

  1. Wat leuk al die aapjes!
    Alleen passen al die losse onderdelen niet zo goed bij mij ;-). Om te haken is de onesiegurumi-walvis meer iets voor mij. Wat een leukerd is dat.

    BeantwoordenVerwijderen