Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 25 juli 2015

Zomerstorm

Zomer in Zeeland.... tja, da's even wennen vandaag! Het gaat hier behoorlijk tekeer en ik denk aan al die kampeerders die met de hele familie aan de haringen moeten hangen om de tent aan de grond te houden...


De regen klettert tegen het raam, het waait enorm en de tuin is een ravage. Bloempotten zijn aan het rollen en de stokroos is gesneuveld... 
In de winkel is het nog heel stil, ik denk dat iedereen binnenblijft vandaag. Lekker weer om op de bank met een boek en een kopje chocolademelk te nestelen....

De afgelopen weken was ik zelf niet zo productief. Te druk met andere dingen en ik twijfel al weken waar ik aan ga beginnen. Helemaal stilzitten doe ik nooit, en ik maakte pas een zomerversie van de Herfstkol.

Dit keer koos ik voor de Noro Taiyo 4 Ply (3 bolletjes van 50 gram à € 10,50). De combinatie van zijde met katoen is heerlijk en de kleuren van Noro altijd goed voor verrassingen! (overbodig om te zeggen dat de kast in de winkel vol ligt met leuke kleurtjes!)


Het garen heeft toch wat meer volume dan gewoon sokkengaren, en ik maakte 17 Granny Squares (van 4 toeren) op naald 3½, die ik met kleine steekjes aan elkaar naaide. Ook nu maakte ik een slag in de kol (kijk voor het patroon van de Herfstkol hier). Daarna weer de rand van stokjes....tot het garen bijna op was. Dit keer geen schulprandje, maar een toer vasten om het garen op te maken.



Hou er rekening mee dat je kol altijd in het dragen wat uitrekt en wat groter wordt. Ik had genoeg aan 17 vierkantjes, maar dat is ook afhankelijk van je hand van haken! 
Een heerlijk projectje voor tussendoor, niet te veel nadenken is ook wel eens lekker :-)


Ik snotter het weekend rustig door, ik hoop dat ik volgende week weer wat fitter ben en meer energie heb. Voor iedereen die naar buiten gaat: wees voorzichtig!!


4 opmerkingen:

  1. Mooie kol, ziet er heerlijk zacht draagbaar uit, en tja.... zonde van onze bloemen tuinen dit weer :( groet Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor de inspiratie om het ook eens met ander garen te proberen en wat een mooie vrolijke kleuren. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oude bekende, ik viel destijds onmiddellijk voor de herfstkol en heb hem in de door jou voorgestelde Invicta Colour gemaakt. Daardoor ook gevallen voor dat garen. Kun je zien wat kleuren doen, deze combinatie zou ik nooit kiezen maar gelukkig verschillen smaken.
    De wereld in ons dorp leek vandaag een beetje stil te staan bij al dat natuurgeweld, ik vermoed dat het ook bij jou rustig is gebleven, hoewel handwerkkriebels lastig te negeren zijn als je je hebt voorgenomen in Arnemuiden te gaan winkielen als je toch op vakantie bent in de buurt.
    Hoe dan ook: ik wens je een rustig weekend waarin je kunt uitzieken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat met je blog! Ik weet niet hoe je het allemaal klaar speelt, maar hij is altijd even inspirerend. Ooit kom ik nog eens logeren in Zeeland en dan bezoek ik je winkel,terwijl ik een hele lijst things to do (knit, crochet) in mijn handtas heb.
    En wat betreft jullie zomerstorm (in België zijn we er net aan ontsnapt), ik zie die families al helemaal hangen aan hun tenten.

    BeantwoordenVerwijderen