Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 24 februari 2017

Schaapjes

Schaapjes zijn een dankbaar onderwerp in deze tijd. Tenslotte leveren ze een essentiële bijdrage aan onze draadjes én ze geven ons het eerste gevoel van Lente nu de lammetjes geboren worden.


Dit kussen zit vól met schaapjes. Het patroontje kun je kopen via Etsy en/of Ravelry. Het patroon is in het Engels, maar met de teltekening kun je makkelijk vooruit. 


Het kussen wordt gebreid op nld 3½ mm, daar zijn erg veel garens geschikt voor. Als je voor het schaapje een effect-garen kiest (bij. Schachenmayr Lenja Soft) lijkt het net een vachtje.

Ondertussen druppelen hier nog meer Lente-draadjes binnen. Het is zoeken naar een plekje, maar er gaan veel makke schaapjes/bolletjes in een hok....
Onder het Label Schaap vind je alle ideeën met schaapjes van mijn blog.

6 opmerkingen:

  1. wat een prachtkussens....vol bewondering

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend mooie kussens, geeft je inderdaad meteen een lentegevoel! Die poezensokken hieronder zou ik wel willen maken voor mezelf vermits ik een echte poezenfan ben (ik heb er dan ook 4). Ik ga je schaapjeslink eens verkennen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Ik heb je andere schapen ook bekeken, wat een schatjes.

      Verwijderen
  4. Het is echt de tijd van de schaapjes. Mooi kussen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen