Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 4 juli 2015

Wat een F-E-E-S-T !!

Wat was het Feest vandaag! Stiekem was ik natuurlijk toch een beetje bezorgd over de temperaturen die voorspeld waren - en dus een beetje bang dat niemand kwam opdagen....
Maar wat was het druk en o-zo-gezellig!

De hele morgen was ik toch nog in de weer met de laatste voorbereidigen (ik zou het  beter moeten weten, hoe veel je ook van te voren regelt - er moet altijd nog iets gedaan worden!), en voor ik het wist kwam iedereen al binnendruppelen. De meesten ietwat verhit (na de drukte op de A58, al die mensen die Zeeland introkken), maar dat werd al snel beter na wat verkoeling in onze tuin.

Bij deze wat foto's van deze geweldig leuke dag!


Jolanda en Tertia streken als eerste neer in de tuin. vooral Tertia had een heel eind moeten rijden! 


Sascha arriveerde al spoedig daarna en de prachtige werkstukken uit haar boekje werden snel uitgestald. Er bleek deze middag heel veel belangstelling voor het boek Kant Haken - en het was dan ook zo leuk dat alles gezien, gevoeld en gepast kon worden!

En toen druppelden alle andere haaksters binnen en voor ik het wist zal alles vol, in de tuin, de keuken, in het Atelier en zelfs buiten!



Heerlijk samen haken, elkaars werk bewonderen, nieuwe inspiratie opdoen...


Annelies had Sophies universe meegenomen en die werd uitgebreid bewonderd! Wat mooi in de Stone Washed!


Met wat stille bewonderaars....


 En gedurende de middag zagen we zoveel moois voorbij komen, kijk maar even mee:







Gelukkig was er tussen het "haakgeweld"ook nog schitterend breiwerk van Ina!


En ondertussen werden nieuwe bolletjes gezocht voor toekomstige werkjes (Tertia en Annelies bleken onverwachte talenten te hebben en werden vandaag prima verkoop-medewerksters!)


Er werden ervaringen uitgewisseld, nieuwe plannen gesmeed???




Veel gelachen, geklets, bewonderd en gezweten!!


"Live-ontmoetingen" van blogsters!
Het bruiste van talent en inspiratie :-)


En toen, na een lange heerlijke middag.....
....was het opeens heel erg kaal!
(Maar het boekje is natuurlijk nog verkrijgbaar en ook een paar voorbeelden in de winkel)


Het opruimen kon beginnen, tentzeil is verdwenen, stoelen gestapeld, nog de laatst dingen....


En dan ga ik genieten van de mooiste bos bloemen die ik ooit heb gehad!


Hartelijk dank aan iedereen die de warmte heeft getrotseerd (ik schat dat er zéker 60 mensen zijn geweest!), Miriam en Johanna voor de foto's-en-nog-veel-meer, Ans en mijn moeder die altijd komen helpen. Het was een supermiddag!



15 opmerkingen:

  1. Wat een leuke middag hadden we in Arnemuiden! zo leuk om al die creaties in het echt te zien... En de ontwerpsters ervan! Jeanet, bedankt voor je gastvrijheid en voor deze bron van inspiratie... Tante Janna en ik hebben het erg leuk gehad! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was een geweldig leuke middag. Leuk om weer zoveel enthousiaste haaksters te ontmoeten! Dank Jeanet, en medewerksters, voor de gastvrijheid. Het was echt een FEEST!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zag dat er leuk uit, jammer dat ik niet kon.

    Jeanet ik ben verliefd geworden op 2 fotos van hier boven weet alleen niet welk patroon het is. Misschien weet jij het? Het gaat om die grijze tas met die bloemen, welke bloemen zouden dit zijn? En ik ben weg van die omslagdoek met die zonnebloemen eraan.
    Jij een idee? Hoop dat jij het weet, dan heb ik weer een reden om naar arnemuiden te komen voor garen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De omslagdoek met zonnebloemen is een ontwerp van Annelies, Vicarno's mama op Ravelry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja, en de bloemetjes van de tas vind je op dit blog bij meerdere ideetjes onder het label bloemetjes ! Hopelijk kom je daar mee verder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat wij zo ook konden mee genieten. Wat een gezelligheid en mooie projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je voor de geweldige foto's. Ooit hoop ik een keer naar je winkel te kunnen komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OOh daar had ik graag bij willen zijn. Misschien toch de volgende keer, overwegen er een weekendje Zeeland van te maken! Ik houd je blog in de gaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh leuk jeannet ,ik kom vast ook weer eens je kant op

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er geweldig uit! Fijn dat het zo'n succes is geworden!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kon me niet voorstellen dat het geen succes zou worden. Maar als organisatrice ben je er natuurlijk altijd bang voor. Rust maar lekker uit en nagenieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jaenet wat mag je trots zijn wat je aan haakgrootheden op deze warme dag in huis hebt gehaald. Het is onvoorstelbaar hoe haken en breien op dit moment in de belangstelling is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een succes was het Jeanet, 60 deelnemers is best wel veel! Gelukkig is het allemaal goed verlopen ondanks de hitte en wat een mooie maaksels heb ik weer zien passeren, leuk om mee te mogen genieten.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw zeg, dat ziet er echt superleuk uit allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen