Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 1 maart 2015

Gordijnringen

Jammer dat een zondag zo snel voorbij gaat, he? Een dag met elkaar, een paar goede gesprekken, op het gemakje kunnen eten - het zijn kostbare momenten!
Morgen begint weer de hectiek van de week - even slikken....en dan weer er tegenaan.

Vorige week liet Matty me in de winkel deze leuke mini/schilderijtjes zien, het uitgangspunt waren donkerbruine gordijnringen... Hoe mooi gemaakt!! Deze foto´s maakte ze ervan en stuurde me die in een mail (een stuk mooier dan die kiekjes in de winkel):


Dit schreef ze erbij:

Ik heb paneeltjes van Xenos gebruikt van 10 bij 10 cm.
Eerst geschilderd in een bijpassende kleur van het katoen.
Houten gordijnringen gebruikt van 3 cm doorsnee binnenmaat, de gordijnringen heb ik eerst wit geverfd anders zie je het bruin erdoor.
De gehaakte rand was van dacht ik Atelier Valerie weet het niet zeker. (klopt! De link vind je hier)
Heb fijne katoen gebruikt en haaknaald 2.

Om het paneeltje eerst een zijden lintje daarop een gehaakt randje.
Eerst een rij lossen,2e toer vasten -zelf even de omtrek van het paneeltje meten- het mag best strak staan.
Ook heb ik op het haakwerkje kleine kraaltjes genaaid, geeft net een fijner effect!
Van binnen in de ring ook kraaltje of een klein ringetje wat je omhaakt.




Hoe leuk is dit!!! Wat me opviel was de zéér zorgvuldige en perfecte afwerking van de kleine paneeltjes. Wat een precisie, dat maakt het wel helemaal af!




Dank je wel voor je idee, Matty!


5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, je moet er maar op komen! En als het met een klein ringetje kan en een klein paneel, dan kan het vast ook met een groter ringetje en een groter paneel! ;-)

    Groetjes,
    Annemieke

    http://quiltsvankippetje.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel origineel en leuk idee van Matty en je gordijnringen worden meteen gerecycleerd tot iets moois!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie! Ik heb ooit al eens een stapeltje van die donkerbruine gordijnringen meegenomen van de kringloopwinkel, omdat ik al eens zoiets als omhaakte ringen had gezien ergens. Nu maar eens iets mee doen dan? :) Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier liggen ook nog gordijnringen te wachten op een bestemming dus wie weet....

    BeantwoordenVerwijderen