Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 4 maart 2015

De Kunst van het Breien...

Kijk, je hebt breien  en je hebt Breien. Nu de pannekoeken binnen zijn durf ik hier wel over te bloggen (met een goed gevulde maag kun je meer hebben, nietwaar?). Dit zou ik zóóó graag maken. Ik weet niet of ik dit goed kan (voor diegenen die denken dat ik alles kan waar ik over blog, helaas, helaas!) Ik heb het in elk geval nog niet geprobeerd. En zolang ik per dag niet langer dan 10 minuten aan één werkje kan zitten (omdat ik dan weer wat anders moet doen, geroepen wordt, een klant komt, de telefoon gaat, kind zijn gymspullen zoekt, etc) ga ik hier nog niet aan beginnen. Maar willen...... dit is Breien met een Hoofdletter.


Bij het zien van de foto op Ravelry wíst ik al dat dit een ontwerp van Kieran Foley moest zijn. Wat een kunstenaar is deze man met wolletjes. Ik ontraad je ten sterkste om op zijn website Knit/lab te gaan kijken. NIET DOEN! Da's gevaarlijk! Ik kreeg accuut een minderwaardigheidcomplex, maar ook direct de gedachte: dat wil ik ook kunnen!


Deze Daisy Crescent wordt gebreid met verschillende technieken: kantbreien, intarsia (verschillende bolletjes/kleuren), "stranded" (draadjes achter het werk mee laten lopen) én verkorte naalden/toeren breien.


Voor wie dit wil proberen: alle details vind je op Ravelry of op de website Knit/lab, waar je het patroon kunt kopen. Het patroon is Engels, maar het bestaat voornamelijk uit schema's.
En als je zo'n sjaal hebt gebreid, dan neemt niemand het je kwalijk als je 'm altijd aandoet, extra vaak naar buiten gaat om van iedereen comlimentjes te ontvangen. Dat begrijpen wij volkomen....!!! :-)

Voor wie al deze technieken tegelijk een beetje veel van het goede vindt, je kunt beginnen met het leren van verkorte toeren. De Workshop van a.s. zaterdag is nog niet helemaal vol, er zijn nog enkele plaatsjes. Hier vind je alle informatie. Deze workshop wordt gegeven door Ans, die al een paar Kieran Foley-ontwerpen heeft gebreid :-)

De Daisy Crescent is een variant op deze sjaal Four Corners


PS: ik had nog zo gewaarschuwd: NIET op die website kijken! 




8 opmerkingen:

  1. wat een prachtige uitdaging, toch stiekem zo maar eens gaan kijken op die site. dank je voor het delen ervan Jeanet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jaaa...prachtig idd...hihi...tóch gekeken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga niet op de website kijken....nou heel even dan :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw... ik wist niet eens dat dit kon...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga me er zo in wentelen :-)!! Op fb heb ik ook al een paar van zijn ontwerpen voorbij zien komen. Gebreid door Joke Blokland, de Sari en ....? , die heb ik ook in Zwolle in het echt gezien!! Zooo moooooooiiiiii!! Met heel veel bolletjes wol vanwege de intarsia. Die Kieran Foley is een echte kunstenaar!!!
    Maar zelf er iets van breien gebeurt ws voorlopig niet. Eerst moeten er wat andere dingen af.
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kende de site idd al door de sari van Joke, wat een mooie dingen staan daarop. En wat denk je van het kleurgebruik. Joke is nu weer bezig met een van meer dan 70 kleuren, geweldig mooi gewoon. Oooooiiiit als ik heel veel moed verzameld heb.

    gr Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer...toch gekeken;-)...fantastisch.
    Bedankt voor al de inspiraties die je verder geeft...iedere dag ben ik benieud wat je ons laat zien!
    Maar vandaag is het geweeldig...bijna zo een beetje lente:-).

    Groetjes uit Duitsland
    Uschi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ai, heb toch stiekem gekeken. En ben verkocht. Jeetje, wat een mooie modellen! Heel veel op mijn to do lijst erbij!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen