Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 15 augustus 2024

Hollen en stilstaan!

Je zou denken dat ik na 26 jaar wel een beetje kan inschatten of en wanneer het druk gaat worden in de winkel. Welnee, niets is minder waar! Stromende regen en tropische temperaturen doen een wolwinkel - meestal - geen goed, maar verder is het tasten in het duister 😂.... met als gevolg dat ik altijd nog een knoopje in mijn buik krijg als er in de ochtend geen kip in de winkel verschijnt.


Maar allez, ik vergeet natuurlijk wel dat het nog vakantietijd is, iedereen een tikje langzamer doet en zo  stond vanmiddag de tent even stampvol. Aan alle dames die even moesten wachten: excuses voor het oponthoud. Gelukkig leek niemand zich er echt druk om te maken, ventilatortje stond lekker te draaien en het gaf iedereen de gelegenheid om even op het gemak te struinen tussen de draadjes en de nieuwe boeken. De hele bubs dames streek vervolgens neer bij de buren van Sjokadoo. In die paar straatjes van ons dorp/stad vind je nou precies wat een mens nodig heeft!

Pas aan het eind van de middag kwam ik aan een kop koffie toe. Inmiddels zag ik er wel weer uit als een gepofte tomaat. Buiten is er inmiddels een lekker windje gekomen maar binnen is het nog warm en broeierig. Met "binnen" bedoel ik dan de winkel, maar dat lijf van mij kan er ook wat van.


Straks duik ik nog even de tuin in. Alles staat in volle bloei. Ik moet bekennen dat ik buiten véééél beter voor mijn planten zorg dan binnen. Daar wil er nog wel eens eentje doodgaan van verwaarlozing. Misschien toch maar eens een extra veldboeket gaan haken 😁
Of plantjes! Want zo'n gehaakte klimop kan lekker veel hebben! Bij Durable vind je een heel leuk patroon van Hedera. Met katoen kun je 'm zo groot maken als je zelf wilt. 



Ik droom zelf lekker van een beetje nachtvorst 😂😂 (en dan overdag wel weer wat omhoog met die temperatuur). Ik heb in elk geval al een voorproefje op de naalden gezet. Dromen mag, he?









4 opmerkingen:

  1. Het weer is werkelijk onvoorspelbaar en vaak zonder zon nog benauwd. Een bezoekje aan jou gaat bij mij ook altijd samen met een bezoekje aan Sjokado hoor. Sterkte met de warmte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. War een mooi draadje op die laatste foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daarom ben ik zo onwijs happy met de lichaamseigen oestrogenen en progesteron. Warm was het en zweten doe ik ook heus wel maar mijn lijf doet het weer, geen pijn meer in spieren gewrichten en vooral; ik kan weer normaal blijven nadenken wat jaren niet lukte door de opvliegers

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vorige week vanuit Zierikzee op de fiets naar Arnemuiden om eindelijk een bezoek te brengen aan je mooie winkel. Dit stond op mijn wensen lijstje voor deze vakantie en wat ben ik blij dat dat is gelukt. Bedankt en groetjes uit Friesland

    BeantwoordenVerwijderen