Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 18 april 2024

De mooiste vis van de zee...

Vanmorgen kwam ik met een flinke dip uit bed. De "kleine ingreep" aan mijn hand valt echt vies tegen en het duurt veel langer dan ik had gedacht en gehoopt. Ik ben me er erg van bewust dat het valt in de categorie "klein leed", maar het houdt me natuurlijk toch bezig. Ik kan op dit moment niet of moeizaam breien, haken, naaien, tillen, duwen, kracht zetten, schrijven, wassen en nog wat van die dagelijkse dingen hoewel het elke dag wel wat beter gaat. 

Toen ik net aan de koffie zat kwam Margreet in de winkel en bracht haar vis-bijdrage





Hier werd ik prompt echt vrolijk van! Wat een prachtige vissen, gebaseerd op het boekje "De mooiste vis van de zee" van Marcus Pfister. 
Ik kan het niet goed op de foto krijgen, het is een prachtige mobiel met gevilte vissen. De groene organza en kanten lintjes geven het zeewier weer. Deze bijdrage laat ik alvast in de winkel hangen, zodat iedereen 'm kan bewonderen. 

Margreet, je hebt mijn dag gemaakt hoor! 😍

Wil je nog meedoen met een vis? Je leest er hier alles over, je hebt nog ruim 7 weken om je bijdrage in te leveren. Het wordt een geweldige etalage!


7 opmerkingen:

  1. Wat een enorm mooie vissen. Is er ook een patroon van de gevilte mooiste vis van de zee?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend zeg. En van harte beterschap gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige vissen en beterschap met je hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zijn idd vissen waar je blij van wordt. Sterkte met de hand hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van Harte Beterschap!💐💝

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige vissen!
    En ik begrijp je frustratie over je hand heel goed, zit zelf met een gebroken arm die maar langzaam opknapt

    BeantwoordenVerwijderen