Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 10 mei 2023

Retro

Hoewel ik van binnen nog een twintiger ben, realiseer ik me bij tijd en wijle goed dat ik door de jongere generatie in de categorie "vorige eeuw" val en dat is per definitie oud. Motiefjes en kleuren waar ik mee opgegroeid ben heten tegenwoordig Retro en het enthousiasme waarmee het gepresenteerd wordt doet denken aan een nieuw renaissance... 😉. Maar mijn moeder heeft nog steeds een bordje van dit servies in de kast - onverwoestbaar!


Deze kopjes hadden we ook, maar blijkbaar zijn die toch gesneuveld:


Het behangetje op mijn kinderkamer was een motief van een soort gestileerde paddenstoelen in bizarre kleuren en het was niet gek, want dat had iedereen... het had hier zo tussen gepast.


Het is wel grappig dat motieven, patronen en kleuren gewoon gerecycled worden. Soms nét een andere kleurstelling, een kleine aanpassing en het kan weer helemaal. Deze B-blanket van Jellina is helemaal van nu maar doet me tóch een beetje denken aan mijn jonge jaren:


De deken is gehaakt met Scheepjes Softfun, een heerlijk, onverwoestbaar garen dat we volop in de winkel op voorraad hebben. De deken wordt gehaakt in verschillende blokken die je later aan elkaar naait. Zo is het ook een prima project voor op vakantie, je hoeft niet de hele deken steeds op je schoot te houden. Je vindt het gratis patroon bij Jellina, kies je favoriete kleurencombi en ga lekker aan de haak.


De deken heeft een prachtige, eenvoudige rand. Deze deken mag een poosje bij ons logeren in de winkel, daar kun je 'm in het echie bewonderen.


*******

Morgenochtend ben ik even op pad, ik ben er in de middag weer. Ali is uiteraard wel in de winkel! Vrijdag ben ik er ook zelf de hele dag, even als zaterdag. Vergeet je moederdag-cadeautje niet 😉, uiteraard hebben we ook cadeaubonnen. 

Let op! Deze week is de winkel de hele week open volgens gewone openingstijden. Daarna (van 14-23 mei - de week van Hemelvaartsdag) zijn wij een weekje gesloten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten