Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 2 mei 2023

Ledigheid......

Het is voor mij erg wennen om deze dagen in betrekkelijke ledigheid door te brengen. Hoewel ik blij was dat ik zo snel geholpen kon worden aan het Carpaal Tunnel Syndroom, was achteraf het tijdstip niet heel handig. Wat Ali overigens tegenspreekt. Het komt toch nooit uit, en het moest nu echt gebeuren. Dus is hij echt verschrikkelijk in de weer voor mij en de winkel en ondertussen ook nog in de keuken, moestuin en voor het terras achter. En ik stond erbij en keek ernaar.


Door het koude en natte voorjaar zijn we veel later dan anders met de moestuin. En nu ik niets kan moet Ali het alleen doen. En ik geniet dan maar van het zonnetje en zie opeens heel andere dingen waar ik anders overheen kijk of nauwelijks tijd voor heb.


De fuchsia's die uit de winterberging komen beginnen heel langzaam te ontluiken. Op de kale stokjes zie ik kleine groene puntjes, er zit genoeg leven in. Voor er daadwerkelijk een bloemetje te zien zal zijn, zijn we zeker 2 maanden verder. De rest van de potten hebben echter ook wat opvulling nodig en Ali vulde wat kistjes in de kwekerij op mijn aanwijzingen.

Er zat dit jaar niets anders op dan te wijzen hoe ik het graag hebben wil...


Afijn, ik heb ik elk geval tijd om veel tegen de planten te praten dus het gaat vast goedkomen, dit jaar!

Vanmorgen zaten we al vroeg in de auto om de hechtingen te laten verwijderen. Ik moest weer naar Zierikzee, terwijl Ali reed kon ik volop genieten van de rit. Echt geen straf hoor, een rondje Zeeland:



Het verwijderen van de hechtingen deed verrekte zeer, maar de ingreep was geslaagd en nu langzaam belasten. Nog een paar instructies in mijn oren geknoopt: wel wassen maar niet weken, vertelde de arts nog. Hij voegde er aan toe: niet in bad, ook niet gaan zwemmen (ik hoorde: nog geen wol verven....).


Hier ga ik inderdaad nog maar wat voorzichtig mee zijn.... overigens dient het volgende probleempje al wel aan 😁, jeuh!


Maar het weerhoudt me natuurlijk niet om jullie te voorzien van een leuk handwerk-idee. Als het weer zo blijft kwakkelen kun je een heerlijk vest wel gebruiken. Aan, uit, aan, uit - niets zo fijn als een vest! En zéér fijn voor mensen met opvliegers 😅:

Foto's en patroon: Azurea Cardigan van Annelies Baes


Dit prachtige Azurea-vest is een nieuw patroon van Annelies Baes. Het patroon is te koop in het Nederlands en Engels en is beschreven in wel 7 maten! Het is gehaakt in losse delen, het heeft een mooie sluitbies en een fijn motiefje. Je kunt het patroon bestellen via de webshop van Annelies of via Ravelry. Een pláátje!


Ik ga nog maar eens een rondje tegen mijn plantjes praten...... 




7 opmerkingen:

  1. Sterkte met alles, lijkt mij inderdaad heel moeilijk: zo weinig mogen doen met je hand!
    Prachtig vest. En mooie foto's ook van wat je nu allemaal ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel sterkte Jeanet! Dit moet idd heel moeilijk voor je zijn! En ja, wat een mooi vest en prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat het gauw een verre herinnering wordt en je weer volop met je handen in de kleurrijke wol zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vervelend toch dat je niks mocht doen. Nu maar rustig opbouwen en laat Ali maar gaan, volgens mij zorgt hij met veel plezier voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog even rustig aan en voor je het weet mag je weer genieten van je hobby en de winkel.
    Sterkte nogmaals.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vervelend als je toe moet kijken en idd het komt nooit uit. Naar je knapt er wel van op. Weet ik uit ervaring beide handen gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rustig aan. Vingers wel goed bewegen, niet zwaar tillen en inderdaad de huid niet laten weken. Beetje vaseline zachtjes smeren op de wond helpt tegen het vervellen en dan ben je gelijk heel licht de wond aan het masseren. De kracht komt langzaam weer terug straks. Succes met het herstel.

    BeantwoordenVerwijderen