Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 8 maart 2022

Vluchteling

Het zal velen van jullie ook wel zo vergaan, de hele dag door luister of kijk ik ik naar het nieuws over Oekraïne. De verschrikkelijke verhalen over oorlog, bombardementen, leed en vluchtelingen laten me niet los, machteloosheid bespringt ons allemaal. Overal zijn er initiatieven om geld of goederen in te zamelen, ieder op zijn eigen manier. Ik zelf ( = onze winkel) kan daar niets creatiefs aan toevoegen, er zijn al zoveel projecten waar je aan mee kan doen. Je hoeft niet eerst wat bij mij te kopen om te kunnen doneren (ik zit hier al dagen over te denken, maar er zijn genoeg manieren om je steentje bij te dragen).

Wil je creatief bezig zijn voor dit goede doel? Kijk dan eens bij Dorcas: Hart voor Oekraïne

Een gratis patroontje voor vredesduifjes vind je bij Lilleliis:

Foto's en patroon: lilleliis


Geef gul, uit (Ali's) ervaring weten we dat het verschrikkelijk is om vluchteling te zijn, familie, huis en haard en alles wat je hebt achter te moeten laten op weg naar een onzekere toekomst.

*****

Morgen is de winkel gesloten i.v.m. biddag. Vrijwel alle winkels in Arnemuiden zijn dicht. Donderdag staan we weer voor je klaar!

1 opmerking: