Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 27 oktober 2021

Float

Toen ik 10 jaar geleden begon met bloggen had ik het idee dat ik alle trends en hypes nog wel bij kon houden. Nu heb ik soms het gevoel dat ik hopeloos achterloop, dat ik het moordende tempo van alle nieuwigheden niet meer altijd meemaak en opmerk. Het zij zo. Nieuwe technieken blijken lang niet altijd zo nieuw maar oer-oud in een nieuw jasje, niet alles is even nieuw als het lijkt en vaak blijken de oude patronen het beste te beklijven (kijk maar naar de oude visserstruien!). De hoeveelheid informatie die over ons (mij incluis) heen komt is zo groot dat het niet meer te volgen is. H'm, ik word een beetje oud - geloof ik 😂😂 met dit soort mijmeringen. Toch zie ik nog steeds genoeg leuks!

Het was ergens in het begin van de zomer toen Martina mij eens vroeg om garen te verven voor een zgn. Float-shawl. Ik was gelijk erg enthousiast, zag heel veel mogelijkheden maar tijd ontbrak. En het garen dat ik wilde gebruiken liet weken op zich wachten. Toen volgde een drukke zomer en zo werd het steeds wat later. Johanna breide ook een paar proeflapjes en toen was ik helemaal om! Eindelijk hebben we een aantal strengen klaar (én gefotografeerd!) om een sjaal te breien met het Assigned Pooling-effect. 


De wol is zo geverfd dat je met de contrasterende kleur een bloemetje kan breien. Doordat de bloemetjes omver de hele sjaal dwarrelen krijg je een heel leuk geheel. Op Ravelry vind je dus deze float-shawl:

Foto's en patroon: Float shawl van Dawn Baker


De ontwerpster zette op YouTube dit filmpje met deze zgn. Floret Cluster Stitch (het bloempje dus!).

Ik heb in de webshop een aantal kleuren gezet. Voor een sjaal heb je 2 of 3 strengen nodig. Er is nogal wat mogelijk met deze techniek! Zo vind je op Ravelry deze prachtige trui:

Foto: Tamara's Tulips Top

Wil je dat we een bepaalde kleur voor je verven? Geef het door! We gaan dan zo voor je aan de slag!










5 opmerkingen:

  1. Dit kende ik ook niet ... maar wat geeft dit een leuk effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat leuk... Dus als je je kleurtje tegenkomt, brei je een bloemetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een tof idee om zo die kleren te gebruiken! Ziet er nog mooi uit ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar kann ik aub een nederlandstalige uitleg krijgen of OP YouTube zien joe dir motief gebreid wordt als je de nederlandse/ belgische nadelhouding hebt. Woon in Duitsland en hier is de houding/garen"voering" anders. Alvast bedankt, groeten uit Augsburg, Anne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk eens hier: https://www.youtube.com/watch?v=iARAIB6hYTA

      Verwijderen