Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 1 juli 2023

Klimop-sjaal

Wat heerlijk! Er valt een beetje water uit de lucht. Het drizzelt de hele dag een beetje door en de tuin zingt een klein liedje. Opeens staan die stapels winterwol niet meer zo gek in de winkel en veel klanten kunnen het niet laten om even te voelen aan die zachtheid.

Ik ben niet gemaakt voor temperaturen boven de 23 graden. Ik maak er het beste van, ik kan genieten van de lange zomeravonden maar verder trekt de aanhoudende warmte alle energie uit mij en kom ik tot niets. Behalve onkruid trekken dan, want terwijl alles verpietert in de moestuin van de droogte, blijft het onkruid lekker doorgroeien. Het resultaat na een avondje trekken:


Het breit niet zo heel lekker, al die vellen en kloven. Ik kreeg een paar maanden geleden van een klant een zak vol bolletjes angora. Aan het label te zien ergens uit de jaren '80. Ik werkte destijds in de schoolvakanties bij De Schapekop in Veere. Iedereen die detijds 2 naalden vast kon houden breide truien. Inbreien van landschappen, truien met vleermuismouwen van mouw tot mouw, glitterdraadjes, mohair, bouclé, sprietjes, lintjes, niets was gek en alles kon. Angora was toen ook al ontzettend duur maar het is het zachtste garen wat ik ooit heb gevoeld. In de tas zaten dus restjes in heel veel verschillende kleuren en ik wilde er ooit een streepjes-vest van breien. Maar eerst maar eens een kolletje van de restjes van de restjes. Zelfs dit zachte draadje doet nu zeer aan mijn handen. En ik heb besloten dat het vest er nooit gaat komen, want als ik een uurtje heb gebreid lijkt het alsof ik honderd verharende konijntjes op mijn schoot heb gehad 😊😂. Het einde van het kolletje is in zicht, ik laat het resultaat nog wel eens zien. 


Onze tuintjes zijn wel een terugkerend thema deze zomer. Veel genieten maar ook veel werk. Daar past dan deze nieuwe klimop-sjaal van Sascha weer goed bij 😉:

Foto's en patroon: Sascha

Foto's en patroon: Sascha

Dit nieuwe patroon van Sascha is weer heel veelzijdig, want je kunt het eenvoudig aanpassen aan je wensen. Prachtig in effen, met verloopgaren als unicat of super comfortabel en zacht met Alpaca 4-ply. 
Het losse patroon is te koop via Ravelry of de website van Sascha en op papier in onze winkel. En we hebben in de winkel volop keuze in materialen!
Sascha komt in oktober weer met een nieuw verzamelboek van sjaals - daar kijk ik nu al naar uit!


Een heel fijn weekend, iedereen!







3 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te lezen dat je vroeger bij de Schapekop werkte. Ik kwam er vroeger vaak tijdens onze vakanties op Walcheren! Zeker toen ze echt nog handwerk gerelateerd waren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vanaf mijn 16e! Ik heb zoveel bolletjes gedraaid, staalkaartjes gemaakt en uren achter een heel groot weefgetouw gezeten in de winkel in de stille wintermaanden. De Schapekop bestaat nog steeds maar er worden geen breigarens meer verkocht.

      Verwijderen
  2. Ohhh je handen! Als het mag, wil ik je (mijn handen kunnen er ook zo uitzien) een tip geven: Dr Swaab Glyca Kamfer Handcrème. Lekker voor het slapen gaan insmeren (en evt katoenen handschoenen aan). Hoop voor je dat het snel herstelt.

    BeantwoordenVerwijderen