Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 11 juli 2023

Etui

Wat gaat de tijd toch snel! De dagen vullen zich met van alles en nog wat. Kindlief is inmiddels weer terug uit Italië wat ook de nodige reuring met zich mee brengt, de werkdagen (en die zijn er veel) zijn pittig en inmiddels verlang ik zo naar koelte en regen. Ondanks al het heftige weer van de afgelopen dagen, is hier in het zuidwesten nauwelijks een druppel water gevallen. De grond in de tuin is inmiddels zo hard en droog dat je er niks meer uitkrijgt, laat staan er iets op kan zaaien of planten. En verder is de combinatie zomerse warmte en de overgang een beetje slopend voor mij. Ik plak, ik kleef, ik puf en heb visioenen van nachtvorst en herfstbuien 😂😉.... Gelukkig belooft het weerbericht de komende weken wat gematigde temperaturen. 

De droogte zorgt ervoor dat ik mijn handen vol heb aan de tuin. En de oogst...



Grote creatieve projecten zitten alleen in mijn hoofd, nog niet in mijn handen. Maar dat komt vanzelf wel weer. Voor wie ook liever een klein handwerkje in handen neemt in de zomer, vond ik dit etui:

Foto en patroon: New Leaf Design

Dit handige etui is gemaakt van kleurrijke grannies van dikke katoen. Je vindt het gratis patroon bij Carmen van New Leaf Designs. Met enkele kleine vierkantjes kun je al zulke leuke dingen maken!
Ook leuk om cadeau te geven.


Mocht je echt kleine dingen in een etui willen bewaren, dan is het handig om de Grannies te voeren meteen leuk stofje. En nog een tip: zet de rits er in vóór je de vierkantjes helemaal aan elkaar haakt of naait. Dat scheelt je heel wat gepuzzel! Je vindt hier nog een tutorial.


Morgen is de winkel weer open vanaf 9.00 uur!
Van harte welkom









Geen opmerkingen:

Een reactie posten