Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 26 juli 2023

Zorgenvrij.....

Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar ik geniet best van deze koele zomerdagen. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat hier in wéken nagenoeg geen regen is gevallen, in tegenstelling tot de rest van het land. Het is hier gewoon heerlijk - en een beetje koel!


Het koelere weer zorgt ervoor dat het bij de buren in Middelburg compleet vol loopt, met de nodige parkeerfrustraties erbij. Hier echter, 7 kilometer verder is het heerlijk rustig én gratis parkeren 😂. Morgen lijkt het ook hier een kletsnatte dag te worden. Héérlijk brei- en haakweer...

Inmiddels tel ik stiekem toch de dagen een beetje af. Ik heb best drukke weken achter de rug en ik trek me op aan het vooruitzicht van een weekje vrij. Volgende week gaat de tent een paar dagen echt dicht.
Uit ervaring weet ik dat zo'n weekje al snel dichtslibt met van alles ("hé mam, ik heb een nieuwe kamer!") maar een paar dagen de  keuze of ik wel of niet iets ga doen, daar kijk ik naar uit. Het vele oorsuizen is wel weer een seintje dat ik er aan toe ben.

Vorige week kreeg ik een tip van een klant voor dit prachtige sjaaltje Sorgenfri tørkle van Indiblomst. Vrij vertaald: Zorgenvrij Sjaaltje. Nou, da's nou precies wat we nodig hebben!

Foto's en patroon: Indiblomst

Indiblomst


Je hebt maar 2 bolletjes Merino (ca 230 meter) nodig voor dit kleine sjaaltje, maar het patroon is eigenlijk geschikt voor alles soorten garens en eenvoudig aan te passen. Je ontvang het Engelstalige patroontje gratis als je je inschrijft voor de nieuwsbrief van Indiblomst. Het reliëfpatroontje komt in meer ontwerpen voor, je ziet ze allemaal ook op Ravelry.

Het sjaaltje sluit dicht aan je hals, neem een heerlijk zacht, luxueus draadje!

Let op! Deze week zijn we nog open (vrijdag ben ik er de hele dag zelf), volgende week (t/m dinsdag 8 augustus) zijn we één weekje dicht. Woensdag 9 augustus zijn we dan weer open.







6 opmerkingen:

  1. Oeh, wat een leuk sjaaltje! Vast een fijne vakantie. Mijn pakketje is goed aangekomen en wat verpak je dat perfect en super leuk, dankjwel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk sjaaltje! Maar die vanmiddag buiten hing bij het onwijs mooie vest is ook heel erg mooi. Is daar een patroon van te koop? Nogmaals een fijne vakantie en hopelijk neemt het oorsuizen snel wat af!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat patroontje is niet los te koop, had er even om gevraagd vanmiddag als je in de winkel bent geweest. Je mag me altijd even mailen!

      Verwijderen
    2. Ah oke, dan komt dat wel als ik mn andere garen op kom halen , we zagen het pas toen we naar de auto liepen :D


      Verwijderen