Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 10 april 2021

Blokjes en vakjes

Nu we in de stenen winkel minder makkelijk bij elkaar kunnen zijn en spontane ontmoetingen veel lastiger mis ik ook veel inspiratie van de projecten of ideeën van anderen. Toen ik een jaar of 10 geleden begon met bloggen kon ik alle ontwikkelingen nog wel redelijk bijhouden maar dat krijg ik echt niet meer voor elkaar met alle merken, websites, facebook-groepen en nog veel meer. Maar gelukkig kan er veel met telefoon en foto's en zo kreeg ik pas de vraag of ik wol bij elkaar wilde zoeken voor "zo'n dekentje": 


Na wat speurwerk kwam ik uit bij dit prachtige dekentje. Het ontwerp Colours & Squares is van Lise Franck en is te koop via Ravelry (Deens en Engels).
Deze ontwerpster heeft nog veel meer moois bedacht met blokjes, vierkantjes en vakjes. Én mooie kleurencombi's!

Op haar Ravelry-pagina vind je ze allemaal. Ik zou ze allemaal wel willen maken:


Foto's en ontwerpen: Lise Franck - Ravelry


Voor de klant  koos ik een kleurrijk pakket van 4-draads sokkenwol. Verkrijgbaar in ontzettend mooie kleuren, een lange looplengte wat voor haken heerlijk is. Sokkenwol is bovendien heel goed te wassen en is vorm- en slijtvast. Ik ben fan.


Fijn weekend!







4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke patronen zeg. Weer totaal anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige dekens. Kleurrijk en toch stralen ze rust uit.
    Zo één zou ik ook wel willen maken. Maar goed, eerst mijn andere maaksels afronden ;-)
    Mooie vraag van een klant om wat uit te laten zoeken. Natuurlijk is zelf uitzoeken bij jou in de stenen winkel nog leuker. Maar fijn dat het zo ook kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is voor jou met de winkel vast allemaal vreemd en anders in deze coronatijd. Fijn dat je via een foto jouw klant toch kan helpen om deze mooie deken te kunnen maken.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen