Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 17 december 2016

Mijmeringen.........

Zo aan het eind van het jaar ontkom je er niet aan: terugkijken!
Nieuwsoverzichten, bijlagen bij kranten en tijdschriften, Facebook-filmpjes. Massaal kijken we terug en mijmeren we er op los. Zal ik ook??


Eerst maar even dit:
In een winkel kom je vogels van allerlei pluimage tegen. Dat maakt het werk ook leuk. Sommige vogels hebben echter bijzondere veren.... één vogel liet vandaag een bijzonder veren-dek zien wat nogal indruk op mij maakte.
Mevrouw kwam binnen tussen de middag. Het was stil in de winkel. Ze was een vaste lezer van mijn blog, zei ze. Bewonderend bekeek ze de bollen Unicat - er staat op dit moment een heel ruim assortiment op de kast - voelde aan alle bollen en liet zich informeren over dit populaire garen. Maar daar kwam ze eigenlijk niet voor, ze kwam voor advies: in de streek waar ze woonde "was niet veel meer" en nu ze toch in Zeeland was wou ze mijn advies wel graag.
Uit de tas kwam een projectje. Het garen was mij onbekend maar ze verzekerde mij dat ze het voor vér, vér onder de reguliere prijs had kunnen kopen. En ze had een heleboel bollen gekocht. Da's fijn.
Ze wilde meedoen met een CAL en twijfelde over de dikte van de haaknaald. Ze had er namelijk al een gekocht maar twijfelde aan het advies van de winkel waar ze 'm vandaag haalde. Aan mij de taak om te bepalen welke haaknaald ze nodig had voor het garen dat ze niet bij ons had gekocht (maar wel voor een prikkie ergens anders, het werd me wel 10 keer gezegd in een half uur).
Ik adviseerde het even af te wachten, de eerste toeren (= weken) uit te proberen en dan te kijken welke maat tunische haaknaald ze nodig had. Ik vertelde dat iedereen een andere hand van haken heeft, ik dit garen niet kende en daardoor moeilijk kon zeggen wat ze nodig had (voor een patroon dat vanaf januari pas in delen wordt gelanceerd). Natuurlijk had ik haar een haaknaald aan kunnen smeren 😔...... ik deed het niet.
Daarna vertelde de mevrouw dat ze niet van Bravo hield (laat ik daarvan nu net een kast vol van hebben), maar liever voor een andere acryl koos (ik kies er even voor om de naam niet te noemen). Ik legde vriendelijk uit dat 60 of 70 kleuren van een ander merk in 100 grams bollen me een extra winkelmuur zou kosten (bedenk even dat wij van elke kleur zeker 10 bollen moeten inkopen) en dat we op een zo'n bol acryl maar héél weinig kunnen verdienen, als alles wordt verkocht want alle bollen die niet worden verkocht zijn namelijk wel door ons betaald. Dat begreep ze (vraag ik me af), maar tóch was dat andere merk beter. Dat kan.
Ze bekeek de pakketten voor de CAL die in de winkel stonden. Dat was best duur, vond ze. Ik legde uit dat een deken die 5½ kilometer garen verbruikt nooit goedkoop kan worden. Misschien dat een textielsuper garen wel goedkoper levert, maar die geeft dan weer geen advies over de haaknaalden. Toch?
Ze besloot nog even verder te kijken in de winkel. Die haakpakketjes waren ook leuk. Ze had ze pas op de markt voor de helft van de prijs gekocht. Tja.....
Ze liep langs de vakken wol, Noro, Zijde, Rowan - op een of andere manier trokken die wel de aandacht maar niet de kooplust. Ze kwam bij de boekjes. Die boekjes hebben een vaste verkoop-prijs. Zo werkt dat in Nederland met boeken (kan ik er nog bij vermelden dat de winstmarge op een boekje zo'n 15 % is van de verkoopwaarde, mits ze verkocht worden. Alles wat blijf liggen hakt aardig in de begroting). Ze had ze op de markt voor véél minder gekocht. Fijn.
Het rondje was gemaakt. Ze kwam weer bij de unicat uit, voelde nog eens aan een paar bollen en beloofde dat ze zichzelf ooit een bol cadeau zou doen. Ooit. Een keer.
Bedankt voor het advies - graag gedaan.
Fijn weekend - ja, u ook!

We waren zeker een half uur verder.
Mevrouw, misschien leest u dit ook. Vertelt u bij de slager ook dat de boterhamworst van de Aldi goedkoper en lekkerder is dan de zijne? Of vraagt u hem het recept van een gerecht voor ingrediënten die u veel goedkoper op de markt kocht? Natuurlijk mag dat maar op een of andere manier werd ik er verdrietig van. Toch kunt u gebruik blijven maken van alle leuke ideeën op mijn blog. Gratis. Da's namelijk het goedkoopst. En misschien een tip: niet alles hardop zeggen wat u denkt... die dure winkelier die gratis ideeën geeft moet namelijk elke dag het licht in de winkel aan doen, de verwarming aan, vriendelijk voor u klaar staan en soms een boterham eten. Dat kost ook wat.



En nu ga ik mijmeren over het afgelopen jaar. Een jaar met hoogte- en diepte punten. Zakelijk en privé (en dat loopt bij ons nogal door elkaar).
Een hoogtepunt was absoluut het gezellige Brei- en Haakfestival dat we in juni organiseerden. Wat een enthousiasme, wat een gezelligheid was dat. Volgend jaar gaan we dat zéker nog eens doen, zet maar in de agenda: zaterdag 3 juni 2017.
Hoogtepunten waren zeker al die lieve reacties, ontmoetingen met klanten, briefjes, kaarten. Zoveel trouwe lezers die elke dag de moeite nemen om mijn krabbels te lezen, de pennen oppakken en leuke dingen gaan maken. Blij was ik met trouwe klanten die bij ons kwamen of wol bestelden.

Dieptepunten? Eh, die verhaaltjes zoals boven. Soms twijfel ik ernstig over het ondernemerschap 😔. Een eigen toko runnen met mijn man heeft beslist voordelen. Zo kan er altijd wel iemand weg voor een gesprek op school, doktersbezoek, een kind ophalen met een lekke band. We bepalen zelf de openingstijden, de vakanties of vrije dagen. Maar met 1 weekje vrij in het afgelopen jaar is dat voordeel snel verdwenen. Winkel dicht = geen inkomen. Zo simpel is dat. Zes dagen in de week werken kent écht zijn nadelen. Soms kom ik niet eens buiten, is de vuilnisbak mijn "rondje" lopen. Ervaar ik niet of de zon geschenen heeft, welk jaargetijde het is. Mijn sociale leven is nul komma nul. Een diefstal hakt er soms mentaal dieper in dan ik wil (nee, nooit meer wat gezien of gehoord). De gedachte dat ik nog bijna 20 jaar dingen moet verzinnen om klanten in de winkel te krijgen bezorgt mij regelmatig slapeloze nachten. Zoveel somberheid zijn jullie van mij niet gewend, maar het is gewoon niet altijd "leuk" in een wolwinkel, laat staan rendabel. 11 miljoen pageviews zijn tenslotte niet hetzelfde als 11 miljoen klanten.... 😉 .
Dankbaar ben ik dat we het afgelopen jaar weer net hebben gered, dankbaar ben ik voor onze gezondheid, ons gezin. Ik wens van harte dat het komend jaar een poosje "vanzelf" gaat.


Volgende week nog open van dinsdag t/m vrijdag, tussen de Feestdagen ook van dinsdag t/m vrijdag.
Van harte welkom! 

38 opmerkingen:

  1. Ooo, ik begrijp het zo. Ik doe hier ook zo mn best en t wil niet van de grond komen en dan zie ik idd dat ze bij de groteren het wel halen of doen... Terwijl ik niet duur ben... Jammer is dat he... En ook aan mijn opmerking heb je niks maar ik wil je laten merken dat ik toch meeleef! Liefs en n knuffel... (heb je ook al niks aan maar toch... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Chapeua Jeanette,

    Petje af dat je die mevrouw zo vriendelijk te woord hebt gestaan. Waar haalt zo iemand het lef vandaan, lekker ideeën en advies opdoen en dan snel naar huis. Ik geniet elke dag van je blog verhalen en wens je veel succes met je winkel.
    Fijne dagen,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moeilijk Jeanet...ik heb ook jaren lang in een boeken en cdwinkel gewerkt en snap precies wat je bedoelt..ik herrinner me nog een dag dat er 100 dvd's van Marco Borato binnenkwamen..inkoopsprijs 17.50...en voor die prijs lagen ze dus bij Blokker in de winkel..een klein stukje verder...dat is echt heel erg balen..want jij kunt het niet goedkoper inkopen maar zij wel en dat is heel frustrerend als kleine zaak tegenover die mega grote filialen..het is niet altijd leuk in een winkel..maar toch heb je gelukkig ook veel goede klanten..net zoals wij dat ook hadden..maar soms heb je dan even een minder leuke klant...gelukkig heb je dit jaar je omzet weer gehaald..dat is een pluspunt..fijne feestdagen en hopelijk volgend jaar een zelfde of betere omzet..sterkte ermee en denk maar veel aan de leuke klanten..xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onbegrijpelijk inderdaad. Is waarschijnlijk meer onnozelheid dan wat anders, maar goed....
    Ik moet van de week een keertje naar Kats (vanuit Zoetermeer) en dan rijd ik even door naar Arnemuiden. En dan koop ik vast wèl wat 😉
    Groetjes en fijne zondag,
    Arianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeanette, bedankt voor dit inkijkje in het leven van een wolwinkel eigenaresse, dat is ontzettend waardevol! Ik wou dat ik je meer kon steunen dan alleen berichten van je delen op Facebook.. Ik ben nog nooit in Zeeland geweest, maar als ik er eens kom, ben jij mijn eerste stopplek! Maarja, nog meer beloftes heb je ook weer niet zoveel aan. Ik wens je in ieder geval ontzettend veel geluk en enthousiasme voor je winkel. Groetjes, Carmen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach ja Jeanet een 82 jarige klant van mij zegt altijd van domme mensen heb je het meest last ... en vaak klopt dat ook wel , Ik wil je fijne kerstdagen wensen voor jou en alle die je lief zijn en een gezond en gelukkig 2017 ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n mevrouw heeft natuurlijk geen idee hoe dom ze is. Eigenlijk had je haar een hele set haaknaalden moeten "aansmeren" dan had ze zeker de goede gehad. Het lijkt aan de buitenkant zo mooi en romantisch, het runnen van een wolwinkel, maar dat is het natuurlijk niet. Het is hard werken en dan nog zal het moeilijk zijn om het hoofd boven water te houden. Ik ben niet zo snel met mijn handwerkprojecten, anders zou ik echt meer bij je bestellen, maar wat ik besteld heb was altijd supersnel in huis en van prima kwaliteit. In 2017 hoop ik dat ik weer eens langs kan komen. Voor nu hoop ik dat veel meer mensen zullen bestellen en kopen en ik wens je alvast hele fijne kerstdagen en een gezond en voorspoedig 2017! Groeten uit Amsterdam!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Jeanet, wat jij schrijft is zo herkenbaar voor je vele collega's, zelfs over de grenzen heen, maar jij kan het zo geweldig goed verwoorden. Soms moeten we inderdaad hard zwijgen bij opmerkingen die langs de neus weg gemaakt worden en proberen we snel te bekomen van wat net weer gebeurd is, want de volgende klant verwacht weer een glimlach. Je blog vandaag is een hart onder de riem voor iedere har(d=t)werkende kleine zelfstandige. Hopelijk kunnen we nog lang ons eigenste zelf blijven en ons hoofd eens schudden bij zoveel stommigheid. Lieve groeten uit België!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Jeannet, je hebt weer geweldig verwoord. Zo herkenbaar... de meeste mensen hebben geen idee! Ondanks deze ervaring zijn er ook gelukkig heel veel positieve, ik werd vandaag gebeld of ik een pakket voor een Cal ga verkopen, want zei de klant ik ben blij met mijn wolwinkel om de hoek en ik koop het graag bij jou. Daar kreeg ik toch wel een warm gevoel van. Dat wens ik jou ook toe, fijne kerst en een wollig en vooral gezond 2017! ��������Liefs je conculega Koperdraadje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig zijn er zoveel lieve, leuke klanten! Dat maakt dat ik nog steeds met veel plezier werk. Maar soms..... :-)
      De zorgen over de voorraad, de klanten, de toekomst - het zou er niet bij moeten horen, haha!

      Verwijderen
  10. Ja wij klanten staan zelden stil bij wat er zich achter de schermen afspeelt. Ik vroeg me laatst af of er nog wat uitgekomen was na de diefstal. Jammer dat dit niet het geval is. Ik wens jullie een goed en succesvol 2017 hoor. De datum zet ik in ieder geval in mijn agenda.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Jeanet,
    je bericht is me uit het hart gegrepen. Ik begrijp echt precies hoe je je voelt na ruim 13 jaar Wolhalla. Onzekerheid, weinig tot geen vrije tijd (werkvakanties), mensen die (te) veel van je vragen, nieuwkomers die onder de prijzen gaan zitten, want ach ... ze hoeven er niet van te leven (tig keer gehoord de laatste paar jaar!).
    Godlof staat er ook veel tegenover, zoals jij ook zegt. Er zijn heel veel lieve klanten, sommige worden zelfs vriendinnen! Er is steun, begrip, hulp, enthousiasme, iets leren door jouw expertise, dankbaarheid, trots op zichzelf en blij met jou zijn. Dat zul je toch ook meemaken.
    Je hebt een geweldige blog en gelukkig veel trouwe volgers en ook kopers van je prachtige garens. En laat de anderen maar het rambam krijgen.
    Ik wens jou en je gezin een in alle opzichten bijzonder voorspoedig 2017! En NIET werken met de kerst hoor!
    Heel hartelijke groet van je collega Jo An (ja, die van Wolhalla =^_^=)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lang heb ik getwijfeld of ik dit nou wel moest schrijven, maar soms mag het wel eens duidelijk gemaakt worden, toch :-)
      Onze branche draait op mensen met passie zoals wij, maar ook wij moeten eten. Ik geniet gelukkig nog elke dag van mijn werk maar soms wordt het even te veel. Ook jou wens ik alle goeds voor 2017!! Hartelijke groet,
      Jeanet

      Verwijderen
  12. Hoi Jeanet, petje af voor je, dat je zo rustig reageerde, ik weet hoe het is met "lastige" klanten, ik kom zelf uit een middenstand's gezin. Ik wens je veel wijsheid voor het komende jaar en hele fijne feestdagen voor jou en je gezin! Groetjes uit Twente!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toepasselijk in deze tijd, engelen geduld, zegt meer over die mevrouw dan over jouw. Fijne dagen met allen die je lief zijn en een goed 2017!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo een herkenbaar verhaal maar niet alleen van deze tijd 40j geleden had ik een phildar winkel wat toen nig alleen franchise formule kende met vaste inkoop en verkoop.
    Toen waren er ook wolschuren en dit soort dames.
    Toen ik je verhaal las werd ik boos en verdrietig tegelijk sommige mensen hebben er geen idee van wat er in de wereld te koop is.
    Ik kan me je gevoel zo inleven. Ik wens je toch al vast een fijne kerst en
    Een goed 2017 met heeeel veel gezellige klanten😉

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jeanet laat in deze tijd de mijmeringen over die lastige klanten overschaduwd worden door de zeer vele positieve die je gelukkig ook mag ervaren!
    Het is niet helemaal in te schatten hoeveel mensen er dagelijks je blog volgen, maar aan de teller kan je zien dat het er minstens een paar honderd elke dag zijn, en ik weet haast wel zeker dat die allemaal jou je omzet van harte gunnen en hun wolletjes bij jou bestellen of persoonlijk komen halen in je winkel.
    Er kan geen grote winkelketen op tegen de vak kennis van een enthousiaste winkelier.
    Blijf zoals je bent, voor handwerkend Nederland ben je een supermens !!
    Fijne feestdagen gewenst voor jou en je gezin, geniet van die paar vrije dagen en laat de boel de boel in het kerstweekend, en ik hoop voor jou dat je mailbox na de kerst weer uitpuilt met bestellingen!!

    En natuurlijk heb ik 3 juni al in mijn agenda gezet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En toch Jeanet, het is iedere keer weer zo'n groot plezier om bij jou in de winkel te komen (ook al moeten we er veel kilometers voor rijden).Mooi Hoe jij je geduld niet verloor vandaag, chapeau zeggen wij!
    Ik hoop volgend jaar nog eens langs te komen en je blog nog steeds met evenveel plezier te lezen!
    Fijn en gezond 2017 toegewenst!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nu je dat noemt van de slager..... Zelfs dat komt voor hoor. Ik heb van m'n vader een tijdje terug daar een soortgelijk verhaal van gehoord. Hij stond in de rij bij de slager. Een mevrouw voor hem informeerde even over welke 'speciale soort' kruiden ze op de kip kon doen. De slager informeerde eerst even vriendelijk hoeveel kip mevrouw wilde hebben. 'Nee, dank u, die kip haal ik ergens anders'...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sterkte trouwens. Zulke dingen lijken me inderdaad behoorlijk frustrerend.

      Verwijderen
    2. Laat je niet gek maken en wees trots op die geweldige winkel van jullie.
      Fijne feestdagen gewenst en een gezegend 2017.

      Verwijderen
  18. Tja.... en dan hoor je dat mensen het zo vervelend vinden; al die winkels die over de kop gaan, steeds meer grote ketens, het jonge personeel zonder ervaring, soms bijna gedwongen winkelnering.
    Raar hè?
    En verschrikkelijk, die afvalberg! En ondertussen kopen de mensen de Actions en soortgelijke winkels leeg, om vervolgens te klagen over de kwaliteit. Of om de spullen na amper een seizoen gewoon weg te gooien.
    'Jij maakt altijd van die mooie dingen Sandra, maar je gebruikt alleen maar dure wol hè?' Als je dan verteld hoeveel prettiger het werkt, dat al die uren werk het verdienen om een eindproduct tot resultaat te hebben dat langer meegaat dan 1 wasbeurt, dan word ik meewarrig aangekeken.
    Maar ik ben niet heilig; ik had 'mijn' plaatselijke wolzaak over willen halen het acryl garen in huis te galen waarvan ik denk dat jij het over hebt. Na jouw verhaal snap ik, dat dat niet rendabel is en veel te veel ruimte kost. Voor dat enkele uitstapje naar acryl, zoek ik een andere oplossing, maar verder blijf ik 'mijn' lokale wolzaak trouw. Daar waar ik altijd kan rekenen op advies of gewoon een keer kan 'voelen' na een zware werkweek en mijn creativiteit vervolgens getriggerd wordt om nóg meer moois te maken.
    een heel goed 2017 gewenst, vol dankbare klanten en wie weet tot ooit in Arnemuiden!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. je hebt vage mensen rondlopen maar ik volg je blog en hou ervan gezellig te lezen.hele fijne feestdagen en een goed fijn nieuwjaar

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zulke mensen kunnen je echt wel een serieuze dip bezorgen, begrijp ik best, ook de diefstal of de andere tegenvallers, maar gelukkig zijn er ook leuke en goeie dingen die gebeuren Jeanet en helaas kunnen we het niet kiezen, het overkomt je gewoon allemaal en laat slechte en goede sporen na. Maar ik blijf een trouwe volger en kom beslist weer naar de brei- en haakdag in Arnemuiden, staat al genoteerd!! Volgende maand ga ik lessen volgen in Estlands kantbreien en raad eens: ik ga je streng lacegaren gebruiken dat ik gewonnen heb!!!! Leuk toch!
    Hele dikke knuffel van Rita en Jos

    BeantwoordenVerwijderen
  21. je hebt zulke mooie garens en ik wil dolgraag eens in je winkel rondkijken en iets kopen maar ik mag niet van mezelf. Er ligt hier nog te veel wat ik eerst moet afmaken. Ik zal heel hard breien aan mijn vest en dan met de wol uit dat leuke winkeltje uit Denemarken en dan kom ik echt bij je langs!! Hou vol!! Alle goeds voor 2017!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ongelooflijk, die dame durft zeg! Mijmer dan vanaf nu vooral over de leuke dingen van afgelopen jaar! Ik wens je goede Kerstdagen en de beste wensen voor 2017.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jeanet ik snap u standpunt over de wol, maar kon u dit een tegen de klant uiten (vaste blog lezer)Of durfde u dit niet.
    Gelukkig kan u het hier wel.
    1 ding is zeker u krijg ieder geval andere blog lezers mee om deze klant af te zeiken.
    U durf het niet uitspreken, maar ieder geval wel te delen met de andere blog lezers.
    Ik heb weinig goede woorden voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste,
      Deze klant blijft in het verhaal volledig anoniem, en de reacties hierboven zijn nogal mild. Ik denk dat ik best een keer een situatie en mijn belevenissen in de winkel mag beschrijven die aangeeft dat klanten veel vragen. Persoonlijk vind ik het niet "netjes" om in de winkel meermaals hardop te vertellen dat je aankopen ergens anders veel goedkoper of beter kan doen, maar misschien ben ik daarin nogal ouderwets. In de hoop dat deze mevrouw misschien in ruil voor de geboden adviezen en tijd toch iets wou kopen bleef IK geduldig en netjes. Pas op het eind bleek dat dit niet zo was.
      Het is niet mijn bedoeling om iemand "af te zeiken" maar om begrip op te brengen voor de situatie van een winkelier die alles in het werk stelt om het hoofd boven water te houden.
      Met vriendelijke groet,
      Jeanet

      Verwijderen
    2. Netjes geantwoord Jeanet! Je blijft vriendelijk, ondanks alles. Een hele kunst soms.

      Verwijderen
  26. Hallo Jeanet,
    Jij heet tenminste gewoon Jeanet en durft onder je eigen naam een verhaal op te schrijven waarvan die mevrouw hopelijk iets zal leren. Dat ene Koekwaus daarop reageert (iemand die ongetwijfeld niet met naam en toenaam genoemd wil worden) zegt veel meer over zichzelf dan over iemand die naar mijn mening een verhaal heeft opgeschreven waaruit duidelijk maar terecht frustratie spreekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve mensen, ik wou alleen mijn wederwaardigheden in de winkel beschrijven, geen discussie op gang brengen, geen verwijten of anderszins. Dagelijks geef ik ideetjes en patronen door, een heel enkele keer iets persoonlijks. Laten we het hier bij laten! Lieve groet,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedereen maakt wel gebruik van je gratis patroontjes en 1001 ideeën. Wat mij betreft mag je dan ook wel eens je hart luchten.

      Verwijderen
  28. 👍👍👍👍👍💖💖💖💖💋💋💋Lieve Jaenet Fijne feestdagen voor jou en je gezin.
    Groetjes 8.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. 👍👍👍👍👍💖💖💖💖💋💋💋Lieve Jaenet Fijne feestdagen voor jou en je gezin.
    Groetjes 8.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Nou Jeanette, ik neem mijn petje voor je af hoor, ik weet niet of het mij gelukt was om zo netjes te blijven. In de vakanties vind ik het altijd leuk om een lokale wolwinkel te bezoeken. Iedereen weet dat de garens daar over het algemeen duurder zijn dan in de goedkope landelijke ketens. Ik neem altijd wat mee als souvenir. Deze wolletjes zijn me altijd dierbaar, omdat er zo hard voor gewerkt wordt!
    Jouw verhaal doet me denken aan wat ik lang geleden meemaakte in een wolwinkel: een "klant" kwam niet uit een patroon en vroeg hulp aan de eigenares van de winkel. Zij bood de hulp, maar helemaal van harte ging het niet. Toen de "klant", zonder iets gekocht te hebben, de winkel verlaten had zei ze:"ja, sorry hoor, maar patroon en garen ergens anders kopen en dan hier komen vragen als je het patroon niet snapt, daar kan ik niet zo goed tegen". Ik kan me dat zó goed voorstellen....
    Pff, nogmaals mijn complimenten voor je geduld hoor!

    BeantwoordenVerwijderen