Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 18 november 2015

Met vierkantjes..

Soms kun je met eenvoudige vierkantjes zo iets leuks maken! Zo vond ik dit kant-en-klare vossendekentje op Etsy.

Made to Order--Crochet 8-Bit Pixel Art Throw Blanket--Mr. Red Fox

Een kwestie van veel vierkantjes en de goede kleuren! Dus geen patroon, maar wél inspiratie... kijk eens bij oude kruissteek-patroontjes bijvoorbeeld.
Zo zag ik ooit eens deze afbeelding (en écht, ik was van plan om ooit een dekentje te maken van heel veel granny squares.....maar als jullie daar op moeten wachten kon het nog wel 50 jaar gaan duren....), via het Victoria en Albert Museum in Londen:

OOOOhhhhh,,,how cool would this one be as a twister quilt?   Color Swirl Quilt Pattern:

Het was naar aanleiding van een tentoonstelling in dit museum over pixels of iets dergelijks. Helaas werkt de link niet meer, maar het plaatje heb ik bewaard. dit lijkt me nu zo leuk om met Grannies te maken,.,, je moet 'm even van een afstandje bekijken en een beetje scheel kijken - dan is-tie op z'n mooist!
(Mocht iemand 'm ooit maken, dan hou ik me uiteraard zéér, zéér aanbevolen voor een fotootje!)

Afijn, ik bedoel maar: wat je met vierkantjes kan doen! Ter inspiratie.......


8 opmerkingen:

  1. Je moet maar op het idee komen. Hij is wel erg leuk trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, heel mooi idee, maar ja, al die granny's haken... Dat is nog wel even een klusje!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, als jij de wol daarvoor levert, dan wil ik deze 600 (!) grannies wel haken hoor! Hartstikke leuk.
    Mijn African Adventure-tas is toch bijna klaar.

    Groetjes Nel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is dit een serieus aanbod, Nel???
      Ik ben al zo lang verliefd op deze kleurtjes....

      Verwijderen
  4. Zoiets wil ik ook al een tijd maken, maar geen idee wat ik er daarna met moet...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig dekentje, ook het andere patroon zal vast een hele mooie tekening geven!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij ziet er prachtig uit! Maar wat een werk...

    BeantwoordenVerwijderen