Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 24 mei 2024

Op en af

Het is niet helemaal mijn weekje...😁. Het gaat op en af met die oren en dat heeft best wat gevolgen voor de dagelijks gang van zaken. Ik hoor van alles, maar dat geluid hoor ik alleen van binnen (wat een klere-herrie daarbinnen en die hartslag die ik 24 uur per dag hoor is ook best lastig). Wat ik wél zou moeten horen, hoor of versta ik dan weer niet. Telefoontjes heb ik veel moeite mee en geluiden en stemmen op afstand ook. Het wordt vast wel weer beter maar nu vreet het wel energie, want ik sta de hele dag "aan" om alles goed te verstaan. Toch is er nog genoeg anders, waar oren en gehoor niet zo belangrijk zijn: moestuin-geluk bijvoorbeeld!


Het geloei van deze pubers hoor ik gelukkig nog wel, ze komen altijd nieuwsgierig aanrennen als we op slakkenjacht zijn. Het zal je niet verbazen dat we al lang allerlei tips & tricks hebben uitgeprobeerd op ons lapje maar als zelfs het Journaal er een item aan wijdt, zal het wel een heftig en hardnekkig probleem zijn...


De eerst aardbeien zijn geoogst! Niet geheel zonder slakkenschade, maar dat mag de pret niet drukken.
 
Toen ik vanmiddag de strengen wol die ik deze week verfde wilde ophangen, viel de stroom uit! Oeps, da's donker....... geen licht, geen telefoon, geen kassa, geen pin en helaas ook geen koffie 😁. Alle ondernemers stonden opeens op straat - er bleek bij werkzaamheden iets kapot getrokken te zijn. 


Het is inmiddels opgelost, de strengen hangen in de winkel. Morgen nieuwe kansen....


En verder gaat er op dit moment geen dag voorbij zonder iets van klederdracht. De doeken en beuken, krullen, haarlinten, spelden en mutsen zijn bijna een vast onderdeel van de dag geworden. Nog 5 weken......


Gelukkig werd 1 bovenmuts goedgekeurd, de andere moet onherroepelijk opnieuw, aldus de keurmeester. We komen er wel!

Morgen is de winkel open van 9.00 -16.00 uur, van harte welkom!

Nog een plaatje ter inspiratie, als je goed kijkt kun je dit zo nahaken:



4 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch een kanjer! Ik geef het je te doen met het geluid in en om je heen. 🤗🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fier op jou hoe jij je telkens er weer door trekt. Er zouden vele dit moeten nadoe .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pas een beetje op jezelf Jeanet, als het kan een beetje rustig aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ongevraagd maar goed bedoeld, mocht je het niet gepast vinden verwijder het gerust. Ik lees je blogs al een poosje, en lees van je tinnitus en je hitte aanvallen, ben je bekend dat ook de tinnitus een overgangs klacht of verergering door de overgang kan zijn? Helaas wordt in de medische wereld dit soort klachten niet herkend als overgang. Lichaamseigen hormonen kunnen daar enorme verlichting/verbetering in kunnen geven...... (kan ik zeggen als ervaringsdeskundige wb de opvliegers ;) geef gerust aan mocht je info willen. In ieder geval sterkte en ik wens je verbetering toe!

    BeantwoordenVerwijderen