Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 22 mei 2024

Bezig.....

Op een of andere manier lukt het mij niet om niets te doen.... ik had Pinksteren helemaal vrij maar onverwacht kwam er toch weer van alles "voorbij", zodat ik aardig "bezig" was.

Het leukste: vandaag heb ik sinds maanden weer eens geverfd. Mijn hand is aardig genezen op een verkleving en wat dikkigheid na maar ik kan er weer van alles mee zonder dat de boel op slot gaat. De dreigende regen viel hier vandaag gelukkig niet en ik verfde buiten, samen met dochterlief. Die blijkt een aardig talent te hebben hiervoor :


Van Ali kreeg ik dit weekend hele bijzondere pioenrozen die verkleuren van donkerroze naar perzik-oranje-geel met hele grote meeldraden. Mir kleurde de wol met deze bloemen als inspiratie.


We verfden vooral heerlijke zomerkleurtjes. Het hangt nu te drogen in de winkel, kom maar even kijken!


Minder gezellig was dit weekend de strijd tegen de slakken in de moestuin. Het is een complete invasie na al die regen. Ik ben wel voorstander van biologisch moes-tuinieren maar op deze manier wordt het toch honger lijden van de zomer 😂😂. Dág koolrabi, komkommer, spitskool, sla en weet ik nog meer..... alles vakkundig opgevreten! Kaalslag..........


Met een moestuin in de polder, naast grasland en een dijk is het natuurlijk onbegonnen werk maar we geven niet op.......

En ik sportte op het strijken van een bovenmuts, bepaald niet makkelijk! Over een week of 5 is het zover, dan moet alles tiptop in orde zijn. Hij moet nog gekeurd worden door de meester, he?! (moederlief!) Maar gezien mijn kleur lijkt het alsof ik de marathon heb gelopen 😂. 


Morgen is de winkel weer open, van harte welkom!

7 opmerkingen:

  1. Goedemorgen wat heerlijk dat je weer hebt kunnen verven en dan die prachtige pioenrozen als inspiratie. Daar kan ik ook van genieten als ze er zijn. Rustig aan met je hand he? Hoor wie het zegt.😉 fijn dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Probeer eens kippengrit aan de rand van de moestuinbedden. Da's scherp en daar hebben slakken een hekel aan. Verpulverde eierschalen werken ook (maar dan moet je wel heel veel eieren eten)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons op de tuin gebruiken we koperen strip, vinden ze ook niet fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Koffieprut worden slakken ook niet blij van

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een schaaltje bier. Vinden ze héérlijk..en verdrinken dan.tja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoorde vandaag dat schapenwol(ongewassen) slakken niet fijn vinden. Ook zo jammer dat de boeren hun schapenvachten niet kwijt kunnen en deze vaak verbrand worden. Jammer van zo'n mooi product.
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij leggen gebroken eierschalen tussen de planten en daar gaan ze niet over.

    BeantwoordenVerwijderen