Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 29 mei 2024

Dingetje........

Op onze brei- en haakclub barst het van de creativiteit. Soms mag ik de werkstukken fotograferen om met jullie te delen. Zo ook het heerlijk zomerse sjaaltje van Cathrien, dat ze haakte met een patroon van Jellina


Ze gebruikte een colourpack van dit garen Candy Floss (7 van de 10 kleurtjes). Zó heerlijk vrolijk en lekker luchtig en zacht. Ik mocht je sjaal even lenen voor foto's en toen ik er over wilde bloggen....... bleken de doosjes niet meer leverbaar. Da's dus een dingetje 😁😁. Ik heb nog een paar doosjes in de winkel en dan......levertijd is helaas nog niet bekend. Maar ik wilde jullie dit leuke idee niet onthouden. Dit garen heb ik helaas niet los in de winkel (52 kleuren, waar láát ik het???). 

Natuurlijk kun je dit ook maken van andere garens (bijv. Sweet Treat van Scheepjes) en het patroon is te koop bij Jellina, die het gewoon in 1 kleur haakte:





En verder: De oren-soap wordt vervolgd... nadat ik vrijdag nog een keer onderuit ging is mijn gehoor bepaald niet vooruit gegaan. Ook dit wordt nu echt wel een "dingetje" want ik heb echt de grootste moeite met telefoongesprekken. Een simpele vraag als "tot hoe laat ben je vandaag open" is al lastig te verstaan, maar uitleg over een patroon of iets dergelijks is voor mij op dit moment echt niet te doen. Dus heb je een specifieke vraag: mail even! Dat is voor mij een stuk handiger 😁

Ik krijg heel veel goede tips en tricks, mogelijke oorzaken, behandelingen, pillen, diagnoses en adviezen via allerlei kanalen. De afgelopen 25 jaar heb ik uiteraard al de nodige artsen, ziekenhuizen en onderzoeken gehad en van alles geprobeerd. Soms heb je iets waar niet veel aan te doen is en waar je mee moet leren leven. Dat laatste, daar ben ik mee bezig. Kan even duren....

2 opmerkingen: