Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 16 maart 2024

Zooooooo lente!

Wat was het lénte vandaag!! Toen vanmiddag het zonnetje doorkwam bleef de winkeldeur de hele middag open. Wat zo'n heerlijke lentemiddag met iedereen doet, want iedereen was vrolijk en goed gehumeurd leek het wel (en wie dat niet was durfde uiteraard onze winkel niet binnen te stappen 😉). 


Buiten gonst het tussen de bloesem van alle hommels en bijen, de bomenrij moet een feestdis zijn voor alle insecten. Ik weet wel dat het ook nog erg koud kan worden maar vandaag even niet.


Ik had vandaag een heerlijk lente-vest aan. Ik ben een groot fan van vestjes, die kunnen namelijk makkelijk uit - een voorwaarde tegenwoordig: je weet maar nooit wanneer je weer een opvlieger krijgt.

 


Het is gebreid met LangYarns Paradise. Dit garen heeft een langzaam kleurverloop en is in heel veel kleuren verkrijgbaar. Dit garen bestaat uit 78% katoen en 22% viscose, dus puur natuur en geen synthetische vezels. Voor heethoofden zoals ik dus ideaal. Het garen heeft een looplengte van 310 meter op 100 gram (€ 12,95). Dit is maatje XL (ik ben een stevige tante), hoewel er 700 gram is aangegeven, kon het net uit 6 bolletjes gebreid worden. Brei garen met viscose niet te los, het kan sneller uitzakken. 

Het model komt uit Punto 67. Alle kleuren én dit boekje vind je in onze webshop en uiteraard in onze stenen winkel.


Je kunt op de website van LangYarns nog meer info (kleuren/modellen) vinden over dit garen.

Heel fijn weekend gewenst!




3 opmerkingen:

  1. Het prachtige vest staat je prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was idd heerlijk weer. Jouw vestje is prachtig geworden. In de lente is een vest sowieso heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, heerlijk hè? En wat een mooi vest!

    BeantwoordenVerwijderen