Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 25 maart 2024

Een nieuwe Lente....

Nu de Lente ook officieel is begonnen breekt er weer een drukke tijd aan. Dit weekend was ik vrij van Job2 maar erg rustig aan doen is er op een of andere manier nooit bij. Hoewel ik wel een heel klein beetje vakantie-gevoel heb, want we hadden dit weekend een uitje naar Keulen. Manlief was wel bereid te rijden (ik ben geen held op de lange afstand) en zette ons af bij het beursgebouw. Onderweg hadden we maartse-buien-weer.

 

Deze vakbeurs is bedoeld voor winkeliers, groothandels, ontwerpers en fabrikanten en niet toegankelijk voor klanten. We werden geïnspireerd voor o.a. het volgende winterseizoen. Een dag is eigenlijk te kort maar misschien voor mij wel zo verstandig. Want ik zie natuurlijk veel te veel, zou alles in willen slaan en vergeet dat ik het ook nog moet verkopen 😀😊.

Maar voor jullie toch alvast een impressie! Natuurlijk eerst naar LangYarns, daar was weer zoveel moois te zien:




Het is maar een indruk he? 


Maar ook verder was er genoeg inspiratie.



Bij Scheepjes o.a. het leuke vestje en het bloementasje uit de nieuwe Yarn


Aan de eind van de middag ging bij mij het lichtje uit. Zoveel indrukken, zoveel ideeën, kleuren, materialen. Het gonsde in mijn hoofd - naast alle ruis die er altijd al is 😂.

En vandaag ook weer vrij! Niks geen stilzitten, uiteraard. Manlief viert vandaag zijn 70e verjaardag, maar hij is niet zo van de verjaardagsfeestjes dus besloten we een ander karweitje uit te voeren: de fuchsia's moesten nodig uit de winterberging. En ze hadden er zin in...


Het ziet er niet uit, ik weet het. Maar even geduld en van de zomer is er weer een bloemenzee! 


Let op: Woensdagmorgen is de winkel open tot 12.00 uur. Ik moet 's middags naar het ziekenhuis voor een kleine ingreep aan mijn hand. Geen idee wanneer we terug zijn en wat ik kan en mag met de hechtingen. Als alles meevalt gaan we 's middags nog even open, Ali doet dan het sjouw- en tilwerk.... Donderdag zijn we weer open.






9 opmerkingen:

  1. War veel moois heb je gezien! Kan me voorstellen dat je het op een zeker moment wel gezien had! Dank voor de prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met en voor Ali!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jee wat een prachtige dingen. Ik snap dat je na zo'n dag helemaal teut bent hoor. Hier staan de dahlia's binnen in de potten om alvast voor te trekken. Ook de gladiolen en lelies staan binnen om alvast uit te lopen. Succes woensdag en hopelijk gaat alles goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat veel moois is er weer,het houdt maar niet op. Heel veel sterkte woensdag. Is er al wat bekend over het haak en breifestival??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat komt er helaas niet hoor. We organiseren kleinere dingen en we zijn druk bezig met de Visserijdag die dit jaar heel bijzonder gaat worden

      Verwijderen
  5. Gefeliciteerd met je man! Wat een prachtige dingen zie ik voorbijkomen van de beurs 🥰 echt moeilijk voor jou om niet los te gaan! Sterkte woensdag en hopelijk valt het mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Net als wanneer ik bij jou ben: een kind in een snoepwinkel. Gefeliciteerd met Ali z'n verjaardag
    en woensdag sterkte. Hoop dat het meevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte met je man! En sterkte met de ingreep, lastig steeds die handen. Bindweefsels, triggerfingers...blegh! Mooie dingen gezien op je foto's uit Keulen. Prachtig blauw vest...stop maar in je collectie, ik ben al flieft!
    Groetjes, Sylvia(Willemien)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie voorbeelden op de beurs, zoals dat blauwe vest en de groene trui ernaast-- niet de groene kleur, maar wel het patroon.
    Gefeliciteerd met Ali zijn verjaardag en nog vele gezellige jaren samen.
    Sterkte en succes woensdag met de ingreep woensdag aan je hand.
    groetjes, Trijntje Huppel

    BeantwoordenVerwijderen