Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 28 maart 2024

Stadsrechten!

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat we dit jaar vieren dat Arnemuiden stadsrechten kreeg van Willem van Oranje in 1574. Het hele jaar door zijn er verschillende activiteiten, zo opent ons museum a.s. zaterdag 30 maart de nieuwe thema-tentoonstelling rondom deze stadsrechten.



De opening van deze tentoonstelling is gepland op zaterdagochtend 30 maart en dat ziet er als volgt uit:

09.30 uur Museum Vlaggen uit!
10.30 uur De stadsomroeper met oorkonde komt per hoogaars/roeiboot naar de haven. Trommelslagers wachten hem op en samen lopen ze richting het ’t Stadthuys.
11.00 uur De omroeper leest de oorkonde voor en overhandigt de oorkonde aan voorzitter 450 comité. De voorzitter houdt een korte toespraak en brengt zijn dank aan de Prins van Oranje. Hierna kunnen de genodigden naar binnen om de tentoonstelling te bekijken.
13.00 uur  ’s Middags tentoonstelling/museum gratis voor het publiek!

Hou je van klederdracht? Dan is het raadzaam om om 10.30 op het havenhoofd aanwezig te zijn want daar zullen veel vrouwen in onze klederdracht het gebeuren opfleuren. De tentoonstelling is voor het publiek geopend vanaf 13.00 uur, in de tussentijd kun je uiteraard even verpozen in onze wolwinkel of een kopje thee drinken en een voorradje inslaan bij Sjokadoo!


Ik zal zaterdag er niet bij zijn in klederdracht (maar wel in de winkel). Ik ben weer even onthand deze weken, gisteren geholpen aan een lastige triggervinger.


Hoewel ik inmiddels ervaringsdeskundige ben, blijf ik het gehannes met 1 (verkeerde) hand erg lastig vinden. Een boterhammetje smeren, een zakje dichtplakken, handen wassen, tanden poetsen, spijkerbroek aantrekken, naar de WC 😳...,. Maar ook een bolletje terugstoppen in een vak, laat staan een gesteven muts opbinden. Ik drentel wel rond in de winkel, adviseren kan ik nog prima en Ali doet de lastige karweitjes. En paracetamol is mijn vriend 😂!





8 opmerkingen:

  1. Och, zo vervelend voor je! Veel plezier met al die festiviteiten, hopelijk kun je er van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel geduld gewenst...het komt weer goed! Fijne Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap. Gelukkig kun je de 30e wel meegenieten van al die leuke activiteiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh je bent dus linkshandig! Beterschap met je hand en jammer dat je niet in de dracht mee kunt doen.
    Sterkte en gezellige Paasdagen voor jullie.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik geloof het graag dat je nu 'onthand' bent. Ze hebben het ook mooi ingepakt. Als het maar gewerkt heeft. In de tussentijd voorzichtig aan en ons adviseren. Beterschap hoor.
    Ook heel veel plezier bij de bijzondere dag a.s. zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel sterkte gewenst Jeanet! Wat een narigheid toch als je iets aan je handen hebt. Hopelijk betert het gauw! Toch fijne Paasdagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He vervelend Jeanet, ingreep toch heftiger als dat je dacht. Sterkte ermee. Hoop dat je toch van dit weekend kunt genieten. Groetjes uit Purmerend.

    BeantwoordenVerwijderen